Ανασκάλεμα

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Αντιηγεμονιστική νίκη του λαού της Αιγύπτου (1976)

Πρόκειται για σύντομο άρθρο από την εφημερίδα «Λαϊκοί Αγώνες» του τότε μαοϊστικού Επαναστατικού Κομμουνιστικού Κινήματος Ελλάδας (ΕΚΚΕ), από το φύλλο 42 της 1ης του Απρίλη του 1976. Στο άρθρο περιγράφονται και αναλύονται πολύ συνοπτικά το γεγονός και τα αίτια του ξωπετάγματος των Ρώσων σοσιαλιμπεριαλιστών και των «συμβούλων» τους από την Αίγυπτο το Μάρτη του 1976, μαζί φυσικά με την ακύρωση του συμφώνου λυκοφιλίας μεταξύ Αιγύπτου και ΕΣΣΔ. Τα γεγονότα ξαναφέρνουν στην επικαιρότητα το ζήτημα της ρώσικης επιρροής στην Αίγυπτο, ειδικά μετά την αναβάθμιση του εξαιρετικά φιλικού προς τη Ρωσία και το Ιράν μπλοκ Ελ Μπαραντέι – Αδελφών Μουσουλμάνων από την πρόσφατη πατροναρισμένη εξέγερση, 35 χρόνια μετά την απόφαση του Αιγύπτιου Προέδρου Σαντάτ να τελειώνει με τους εκβιαστές και εκμεταλλευτές του αιγυπτιακού λαού μπρεζνιεφικούς φασίστες.


Δυο λόγια ακόμη σε ό,τι αφορά τη χρήση του όρου  «αντισιωνισμός» στο άρθρο, σε άλλες συνθήκες από τις σημερινές. Είναι αλήθεια πως το επαναστατικό προλεταριάτο και το γενικό του επιτελείο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’70, δηλαδή το ΚΚ Κίνας (αφού από το 1964 και μετά, το "Κ"ΚΣΕ είχε μετατραπεί σε αντιδραστικό - φασιστικό κόμμα), δεν είχε συλλάβει και ξεκαθαρίσει απόλυτα το ζήτημα της ιδεολογικής και πολιτικής τελικά χρήσης του αντισημιτισμού, καλυμμένου σαν αντισιωνισμού από τους Ρώσους σοσιαλφασίστες Σουσλόφ – Χρουστσόφ - Μπρέζνιεφ που ανέτρεψαν το σοσιαλισμό στην ΕΣΣΔ μετά το θάνατο του Στάλιν. Παράλληλα, δεν υπερασπίστηκε με σθένος -όπως θεωρούμε πως θα έπρεπε να είχε κάνει- τη θέση των Στάλιν – Μολότοφ για την ανάγκη ύπαρξης δύο κρατών στην Παλαιστίνη, εβραϊκού και αραβικού, αλλά φλέρταρε με την ιδέα της διάλυσης του Ισραήλ, σαν προγεφυρώματος του ιμπεριαλισμού στη Μέση Ανατολή. Η αλήθεια είναι πως η ίδια η ζωή έδωσε αργότερα την απάντηση για τον ιδεολογικό ρόλο του υποκριτικού «αντισιωνισμού» στη διαμόρφωση του νέου ρατσιστικού και υπερδεξιού  «αντικαπιταλισμού» του τύπου Πούτιν, Αχμαντινετζάντ και ψευτοαριστεράς.

Μοσέ Νταγιάν και Αριέλ Σαρόν
Την ίδια ώρα βέβαια πρέπει να σημειώσουμε πως, παρά το γεγονός ότι οι πόλεμοι του Ισραήλ (από το 1950 μέχρι το 1990 χοντρικά) είχαν και μια δευτερεύουσα πλευρά υπεράσπισης της ύπαρξής του, στην κύρια πλευρά ήταν άδικοι και σε συμμαχία με τον αμερικάνικο ιμπεριαλισμό, για το χτύπημα του αντιιμπεριαλιστικού ρεύματος μες στον αραβικό κόσμο (που κι αυτός όμως κουβάλαγε σα δευτερεύουσα πλευρά στους πολέμους του έναν αντιδραστικό, έως και φιλοχιτλερικό κάποιες φορές, αντισημιτισμό).

Ο εθνικοανεξαρτησιακός ιδρυτής της Φατάχ Γιάσερ Αραφάτ


Μ’ αυτή την έννοια, δεν πρέπει να συγχέεται ο προοδευτικός αντισιωνισμός (η αντίθεση στον ισραηλινό επεκτατισμό) που στήριζε και στηρίζει τη δημιουργία παλαιστινιακού κράτους και την ειρήνη μέσω των δύο κρατών στην Παλαιστίνη, με τον εθνορατσιστικό ναζιστικού τύπου αντισημιτισμό, που δουλεύουν ακροδεξιοί και ψευτοκομμουνιστές σε όλο τον πλανήτη. Παράλληλα, η θέση των μαρξιστών πρέπει να είναι καθαρή: όταν το Ισραήλ αμύνεται ενάντια σε γενοκτόνους νεοχιτλερικούς αντισημίτες που θέλουνε να το σβήσουνε από το χάρτη και να περάσουν από μαχαίρι όλους τους Εβραίους, τότε διεξάγει δίκαιο – αμυντικό πόλεμο και πρέπει να στηρίζεται από τους λαούς.

Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό πως μια από τις πρώτες κινήσεις του Σαντάτ, μετά την απομάκρυνση των Ρώσων, ήταν η επίτευξη μακρόχρονης ειρήνης Αιγύπτου - Ισραήλ στη βάση της αμοιβαίας αναγνώρισης και της παραίτησης από εδαφικές διεκδικήσεις του ενός προς τον άλλο. Αυτή την ειρήνη, που είναι η μοναδική προοδευτική προσφορά του κρατικογραφειοκρατικού καθεστώτος Σαντάτ – Μουμπάρακ, μαζί με την καθυπόταξη του ισλαμοφασισμού, έχουνε βάλει στο στόχο οι σοσιαλφασίστες και ισλαμοναζήδες όλου του πλανήτη.

Το άρθρο το αναδημοσιεύουμε από την έκδοση των «Λαϊκών Αγώνων» με τίτλο «Ρεβιζιονισμός και Σοσιαλιμπεριαλισμός – Η ΡΩΣΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΣΑΡΩΝ – Η πιο επικίνδυνη πηγή του πολέμου σήμερα» του 1978, ενώ επιφυλασσόμαστε για την αναδημοσίευση αποσπασμάτων από άρθρου Γερμανού μαοϊστή της δεκαετίας του ’70 για τις αιγυπτιο-σοβιετικές σχέσεις την περίοδο 1956 – 1976, που αναδεικνύει πλέρια το βρώμικο και εκμεταλλευτικό, τραμπούκικο και ιμπεριαλιστικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι νέοι τσάροι τους λαούς του Τρίτου Κόσμου.



ΑΝΤΙΗΓΕΜΟΝΙΣΤΙΚΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ

Στις 14 του Μάρτη του 1976 ο πρόεδρος της Αιγύπτου Σαντάτ πρότεινε στο αιγυπτιακό κοινοβούλιο την ολοκληρωτική κατάργηση του συμφώνου  «φιλίας» που έδενε αυτή τη χώρα στο άρμα του σοβιετικού σοσιαλιμπεριαλισμού. Στις 15 του Μάρτη το αιγυπτιακό κοινοβούλιο αποφάσισε ομόφωνα (μείον δύο ψήφους) την κατάργηση του υποδουλωτικού συμφώνου. Το σύμφωνο υπογράφηκε στις 27 Μαΐου του 1971 για μια διάρκεια 15 χρόνων. Ήταν το πρώτο σύμφωνο του είδους στην ηγεμονιστική πολιτική του σοβιετικού σοσιαλιμπεριαλισμού. Η κατάργηση του σοβιετο-αιγυπτιακού συμφώνου αποτελεί  ένα ποιοτικό άλμα στην αντιηγεμονιστική πάλη του Τρίτου Κόσμου. Η «εφαρμογή» του αποκάλυψε σ΄ ολάκερο τον Τρίτο Κόσμο τι κρύβεται πίσω από αυτή τη «φιλία» που ο σοσιαλιμπεριαλισμός προτείνει μόνιμα, και πως η απομόνωση των νέων τσάρων αποτελεί προϋπόθεση για κάθε πραγματικό αγώνα των αραβικών λαών ενάντια στον ιμπεριαλισμό, την αποικιοκρατία, το σιωνισμό και τον ηγεμονισμό.

Ο Σαντάτ, προτείνοντας την κατάργηση του συμφώνου, αποκάλυψε για άλλη μια φορά όλους τους εκβιασμούς των Ρώσων ενάντια στα πιο στοιχειώδη εθνικά δικαιώματα του αιγυπτιακού λαού και κατέληξε: «Οι σοβιετο-αιγυπτιακές σχέσεις κατέληξαν σε ένα απόλυτο αδιέξοδο». Πιο ειδικά, ο Σαντάτ κατάγγειλε τη Σοβιετική Ένωση ότι:

Αρνείται μια αναβολή της πληρωμής του τεράστιου χρέους της Αιγύπτου προς την ΕΣΣΔ.
Όχι μόνο αυτό, αλλά απαιτεί και την πληρωμή των τόκων από τα στρατιωτικά χρέη.
Όλα αυτά σε μια φάση όπου η Αίγυπτος έχει άμεση ανάγκη νέων εξοπλισμών για να προστατευτεί από το σιωνιστικό Ισραήλ, και ενώ βρίσκεται σε μια δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Όπως είναι γνωστό, η Αίγυπτος κατάγγειλε και στον παρελθόν την απροκάλυπτη εκβιαστική πολιτική που ακολούθησαν εν καιρώ πολέμου με το Ισραήλ απέναντί της οι νέοι τσάροι του Κρεμλίνου. Έτσι όταν τον Οχτώβρη του ’73 τα αιγυπτιακά στρατεύματα περνούσαν τη διώρυγα του Σουέζ για να απελευθερώσουν τα κατεχόμενα από το Ισραήλ αραβικά εδάφη, η Σοβιετική Ένωση όχι μόνο αρνήθηκε την οποιαδήποτε παροχή όπλων, αλλά απαίτησε την άμεση (εν καιρώ πολέμου!) πληρωμή των χρεών.

Στο λόγο του στο κοινοβούλιο, ο Σαντάτ κατάγγειλε τη Σοβιετική Ένωση ότι δεν νοιάζεται για την επανάσταση και τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα, «αλλά για την εξασφάλιση των ζωτικών συμφερόντων της μιας υπερδύναμης» στον χώρο. Παραπέρα κατάγγειλε την προσπάθειά της να διασπάσει την ενότητα του αραβικού κόσμου, με τη δημιουργία φιλοσοβιετικών «αξόνων». Ο κίνδυνος ενός σοσιαλιμπεριαλιστικού πραξικοπήματος στην Αίγυπτο μετά από αυτό το χαστούκι δεν είναι καθόλου μικρός. Ο ίδιος ο Σαντάτ επισήμανε στις 19 του Μάρτη για δεύτερη φορά αυτό τον κίνδυνο, αναφέροντας ότι «ο στρατός δεν πρέπει να επεμβαίνει στην πολιτική και έχει για αποστολή να προστατεύσει το σύνταγμα και το λαό από ένα πραξικόπημα». Όσο καιρό είχαν την Αίγυπτο δεμένη στο άρμα τους, οι σοσιαλιμπεριαλιστές είχαν επιδοθεί σε μια έντονη δουλειά διείσδυσης στον κρατικό μηχανισμό και το στρατό. Οι σοβιετικοί σύμβουλοι μπαινόβγαιναν σε όλα τα καίρια επιτελεία του κράτους και του στρατού για να επιβάλλουν τα σοσιαλιμπεριαλιστικά συμφέροντα.

Η ταχτική διείσδυσης είχε φτάσει μέχρι και στην αυτοδιάλυση του αιγυπτιακού ρεβιζιονιστικού κόμματος (σ.κ.μ. «Κ»Κ Αιγύπτου, το οποίο όταν ήταν επαναστατικό ΚΚ, προ του 20ού Συνεδρίου του ΚΚΣΕ, ο Νάσερ το χτύπησε πολύ βάναυσα, ενώ ανασυστήθηκε μετά το 1976 σα καθαρά πια ρώσικο πραχτορείο)  και τη γραμμή συγχώνευσής του με το «σοσιαλιστικό» κόμμα στην εξουσία (σ.κ.μ. το 1964). Πριν λίγα χρόνια είχε εξάλλου αποκαλυφτεί μια φιλοσοβιετική πραξικοπηματική κίνηση που ματαιώθηκε έγκαιρα. Ο αιγυπτιακός λαός, που ενώ με το όπλο στο χέρι πάλευε για την απελευθέρωση της γης του δέχτηκε όλες τις δυνατές σοσιαλιμπεριαλιστικές προκλήσεις, κατάχτησε με το ξωπέταγμα των Ρώσων μια μεγάλη νίκη στον αντιιμπεριαλιστικό, αντισιωνιστικό και αντιηγεμονιστικό του αγώνα.

5 σχόλια:

  1. Μάλιστα. Το διαβάσαμε κι αυτό. Η καταγγελία του Σοβιετοαιγυπτιακού συμφώνου, από τον πρόδοτη-μη συνεχιστή (του ήδη ασταθούς, αλλά πάντως αντιιμπεριαλιστή) Νάσερ, διάδοχο Ανουάρ Σαντάντ (Μουμπαρακοειδή), είναι γεγονός που πρέπει να πανηγυρίζουμε και να ενθυμούμαστε με συγκίνηση.

    Μάλιστα.

    Άλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χμ... Άλλο;;

    Πανηγυρίζουμε επίσης την ήττα των κανίβαλων του Μπρέζνιεφ - Γκορμπατσόφ το 1989 στο Αφγανιστάν, την ήττα των ίδιων φασιστών από το Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό της Κίναςστον ποταμό Ουσούρι το 1969, πανηγυρίζουμε τις επετείους της Άνοιξης της Πράγας, της Τιεν Αν Μεν, τις αντισοσιαλφασιστικές εξεγέρσεις του 1989 στην Ανατολική Ευρώπη (εκτός από το ρώσικο πραξικόπημα κατά του σοβινιστή Τσαουσέσκου στη Ρουμανία), την πτώση του φασιστικού Τείχους του Βερολίνου κ.ο.κ.

    Κομμουνιστικό είναι το ιστολόγιο, όχι σοσιαλφασιστικό. Φυσικά και ο Σαντάτ έκανε πολύ καλά και ξωπέταξε τους Ρώσους, επίσης έκανε καλά που έκανε ειρήνη με το Ισραήλ, όπως και ο Μουμπάρακ έκανε πολύ καλά που καταπίεζε και τσάκιζε τα φασισταριά τους χεζμπολλαχίτες, ΑΜ, φιλοχαμασίτες κλπ. που θέλαν να βάλουν την Αίγυπτο να εμπλακεί και πάλι σε ανούσιους και το χειρότερο γενοκτονικούς πολέμους με το Ισραήλ. Μπας και είσαι σα τον άλλο "κομμουνιστή" το Δελαστίκ που πανηγύριζε για τη δολοφονία Σαντάτ την ίδια περίοδο που υμνούσε τους ναζήδες τα αφεντικά του τους Ρώσους στο Αφγανιστάν;;

    Τι να κάνουμε, αργά αλλά σταθερά αυξάνονται οι φωνές που θα λένε την αλήθεια και θα αποκαθιστούν, όσο μπορούνε, την ιστορία και το όνομα του κομμουνισμού που σύρανε στη λάσπη τα καθάρματα του μπρεζνιεφισμού. Συνήθισέ το, φίλε "λαϊκό στρώμα". Την ιστορία δε θα αφήσουμε να τη γράφουν οι υπάλληλοι της "αρκούδας" με τα ψεύτικα σφυροδρέπανα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για μισή σωστή κριτική στον 20ο συνέδριο, συκοφαντήσατε την οικοδόμηση του Σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ δίνοντας όπλα στην αμερικανική και δυτικοευρωπαϊκή προπαγάνδα.

    Για 1/4 της σωστής κριτικής στο Χρουτσώφ, γίνατε χειρότεροι κι απ΄τον χειρότερο τροτσκιστή (ή και σοσιαλδημοκράτη ευρωανανεωτή). Μπροστά στο αντιμαρξιστικό «όργιο» για σοσιαλιμπεριαλιστική-σοσιαλφασιστική ΕΣΣΔ, και για ανοιχτό καπιταλισμό «νέου τύπου» και τρίχες κατσαρές, κάνατε τις αντιεπιστημονικές τροτσκιστικές απόψεις των «εκφυλισμένων εργατικών κρατών» και των «κρατικών καπιταλισμών» να μοιάζουν όαση «μαρξισμού».

    Για 1/8 της σωστής κριτικής στον Μπρέζνιεφ, γίνατε συνομιλητές του «χαρτινοτιγριώτη» Νίξον και υπογράφατε σύμφωνα φιλίας και αγάπης μαζί του. Δεν θα με εξέπληττε αν και κάποιοι (ευτυχώς λίγοι και περιθωριακοί) από σας συναινείτε, υποστηρίζετε, γουστάρετε, πανηγυρίζετε σήμερα την φασιστική πισώπλατη επίθεση της τότε ντεγκικής Κίνας στο γαμ&$%νο, ξεπατωμένο από την USA, αγωνιζόμενο Βιετνάμ. Σίγουρα όμως κάποιοι πανηγύριζαν για τον αρχικάπηλο του κομμουνισμού υπερσφαγέα Πολ Ποτ με αποτέλεσμα οι αστοί να τον χρεώνουν στο κομμουνιστικό κίνημα και να το συκοφαντούν καταλλήλως.

    Αντικειμενικά, το μαοϊκό (ή μαογενές) ρεύμα στο οποίο τότε ντεμέκ άνηκαν και οι σημερινοί ανοιχτοί οακκίτες, συνέβαλε αντί στην αναζοογώνηση (όπως και μερικοί όντως καλοπροαίρετοι κομμουνιστές θα ήθελαν) αλλά στην διάσπαση και την μαράζωσή του. Με τις ξεχειλωμένες ανυπόστατες φανφάρες και πράξεις τύπου «Μεγάλο Άλμα» (αγροτοβιομηχανικές κομμούνες με φτυάρια και αξίνες!), και το οργανωμένο χάος της αποσαρθρωτικής «Πολιτιστικής Επανάστασης», φέρατε αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα. Συμπερασματικά. Εκτρωματικός καταστροφικός αριστερισμός πέμπτης διαλογής στα εσωτερικά, αντιδραστικός δεξιός αντισοβιετικός εθνικισμός στα διεθνή. Εν ολίγοις, με τις εκτός τόπου και χρόνου ενέργειες του ψυχάκια Μάο δώσατε πάτημα στις αρχικά οπορτουνιστικές, έπειτα σοσιαλδημοκρατικές και πλέον αντισοσιαλιστικές δυνάμεις της Κίνας και κάνατε «ανθρώπους» τον Ντέγκ και τους ομοίους του. Οδηγήσατε την μεγαλειώδη Κινεζική Επανάσταση του 1949 στα σκουπίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όμως για να σταθώ ένα λεπτό. Όλα αυτά αφορούν αντιθέσεις εντός του τότε κομμουνιστικού κινήματος. Δηλαδή δεν σε αφορούν. Δεν αφορούν κανέναν οακκίτη. Κανέναν αστοφιλελεύθερο ντορομπακογιαννο-οακκίτη. Κανέναν πολέμιο-συκοφάντη των εργατικών-λαϊκών φοιτητικών αγώνων. Κανέναν συνοδοιπόρο της Μαριέτας, κανέναν αρνητή και πολέμιο απεργιών, κανέναν ξεπλυντή του Μητσοτάκη, κανέναν συγγραφέα «ντατζεμπάο» με τίτλο «Κι όμως το Ισραήλ έχει δίκιο» κ.ο.κ.

    Εσύ βρίσκεσαι απέναντι από οτιδήποτε κομμουνιστικό, ντεμέκ κομμουνιστικό, αριστερό, προοδευτικό, δημοκρατικό ή άλλο μόρφωμα και κίνημα που υπάρχει στη χώρα.

    Και να γιατί.

    Ακόμη και το τραγικό ιδεολογικοπολιτικά ΕΚΚΕ και το ημιτραγικό Μ-Λ (κεφαλαίο) με καθυυστέρυση 700 ετών προσπάθησαν να συμμαζέψουν τις ασυμμάζευτα ξεχειλωμένες προβοκατόρικες αναλύσεις τους. Το μικρό (μ-λ) και οι αλβανοειδείς ήταν μισό κλικ λιγότερο άθλιοι εξ’ αρχής. Τουλάχιστον δεν αποδέχτηκαν τις αγύρτικες τερατολογίες που συνεπαγόταν το έκτρωμα των 3 κόσμων και το σίχαμα «πρώτιστος κίνδυνος η ΕΣΣΔ». Βέβαια κανείς εξ όλων των παραπάνω δεν δικαιούται να κάνει τον τιμητή, διότι αποδέχτηκαν τις (συν τοις -χιλίοις- άλλοις αντιεπιστημονικές και σίγουρα πάντως προβοκατόρικες) παπάντζες περί σοσιαλιμπεριαλισμού-σοσιαλφασισμού.

    Παρ’ όλα αυτά, όλους τους παραπάνω τους αντιμετωπίζω σήμερα σαν οπορτουνιστικό (αριστερίστικο ή μη) κομμάτι του κινήματος, κάτι που σίγουρα δεν είναι και, όσο και να κοιταχτείς στον καθρέφτη Meterizi, δεν πρόκειται να είναι, τα εξαπτέρυγα και οι γελοίοι απολογητές του Μανδραβελο-Παγκάλειου σαπίζοντα (και γι’ αυτό φασίζοντα) αστισμού, τύπου προβοκατόρικης (με κόπο συγκρατούμαι να μην πω ασφαλίτικης, όπως και πολλοί πρώην συντροφοί σου ισχυρίζονται) «Ο» «Α» ΚΚΕ.

    υ.γ Όχι στα θέματα της ανιιμπεριαλιστικής πάλης δεν είμαι με τον ασυνεπή Δελαστίκ τον σημερινό, είμαι με τον τοτινό.

    υ.γ.2 Η αυτοικανοποιητική βαυκαλιζόμενη ρήση «κομμουνιστικό ιστολόγιο είμαστε όχι σοσιαλφασιστικό», είναι απ’ τα καλύτερα «χιτ» της χρονιάς. Μιλάμε για τρελό γέλιο.

    υ.γ.3 Δεν προτίθεμαι τα ασχοληθώ ξανά με το θέμα, γιατί παρ’ ότι το θέμα οακκε κλπ έχει πλάκα δεν προσφέρεται για σοβαρή συζήτηση και είναι χάσιμο χρόνου.

    υ.γ.4 Απολογούμαι (σαν Καμποτζιανός αστοδιανοούμενος) για το μακροσκελέστατο του comment.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η απάντηση του ιστολογίου

    http://kokkinometerizi.blogspot.com/2011/02/blog-post_24.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή