Ανασκάλεμα

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Ο ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ - ΛΕΝΙΝΙΣΜΟΣ - ΜΑΟΪΣΜΟΣ ΦΩΤΙΖΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ (Ντοκουμέντο του ΜΛΚΚΕ του 1977 κατά του χοτζικού νεοτροτσκισμού)

(Σχετικά με το άρθρο της «Ζέρι ι Πόπουλιτ» της 7ης του Ιούλη)

ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΧΟΤΖΙΚΟ ΝΕΟΤΡΟΤΣΚΙΣΜΟ


Η μέχρι στιγμής σχολιογραφική κίνηση στο ιστολόγιο έχει γενικά καταδείξει το εξής: αν εξαιρέσει κανείς κάποιες γενικά γόνιμες αστοδημοκρατικές παρεμβάσεις - παρατηρήσεις για το ζήτημα του επιμερισμού ευθυνών μεταξύ αστοφιλελεύθερων και σοσιαλφασιστών για την ελλαδική κρίση χρέους, και κάποιες προβοκατόρικες κνίτικες επιθέσεις λυσσασμένου σοσιαλ-φασιστικού αντιμαοϊσμού, τα κύρια πυρά στην πολιτική γραμμή – συνισταμένη των δημοσιεύσεων τούτου δω του ιστολόγιου, προέρχονται από οπαδούς -με τον ένα ή τον άλλο τρόπο- της γραμμής του πάλαι ποτέ χοτζικού Κόμματος Εργασίας Αλβανίας (ΚΕΑ).

Ιδιαίτερα δε οπαδούς της γραμμής του ΚΕΑ μεταξύ 1976 – 1982, όταν και εξαπέλυσε την ανοιχτή επίθεσή του στο μαοϊσμό σαν ανάπτυξη του μαρξισμού – λενινισμού, με ταυτόχρονη υιοθέτηση της πολιτικής γραμμής της κατά προτεραιότητα καταγγελίας της ιμπεριαλιστικής Δύσης σε σχέση με την σοσιαλιμπεριαλιστική Ανατολή και διατύπωσε τη νεοτροτσκιστική, κεντριστική, τελικά δεξιά οπορτουνιστική γραμμή του τόσο σε ό,τι αφορά τα ζητήματα της διεθνούς αντιιμπεριαλιστικής πάλης, όσο και τα ζητήματα της εξέλιξης της ταξικής πάλης στο εσωτερικό κάθε δοσμένης χώρας.


Τα χαραχτηριστικά του αλβανικού ρεβιζιονισμού, που κατέληξε σε λυσσασμένο αντιμαοϊσμό και τελικά κατρακύλησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 στο σοσιαλφασισμό, ήταν χοντρικά τα εξής: λικβινταρισμός και διάσπαση στις γραμμές του διεθνούς μ-λ κομμουνιστικού κινήματος, δογματική αντιδιαλεχτική θέαση του διεθνούς γίγνεσθαι αποκλειστικά μέσα από την αντίθεση «καπιταλισμός – σοσιαλισμός», άρνηση «απ’τ’αριστερά» της σημασίας του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα των λαών του Τρίτου Κόσμου στο όνομα της αφηρημένης «προλεταριακής επανάστασης», η νεκρανάσταση της τροτσκιστικής θεωρίας της «Διαρκούς Επανάστασης» με την άρνηση του αστικοδημοκρατικού – λαϊκοδημοκρατικού σταδίου και των πλατιών ταξικών συμμαχιών σε σειρά χωρών του Τρίτου Κόσμου.

Παραπέρα, ο αλβανικός ρεβιζιονισμός υποκλινόταν στην παντοδυναμία του ιμπεριαλισμού ειρωνευόμενος και μη αναγνωρίζοντας τη σημασία της πάλης των αστικών χωρών του Τρίτου Κόσμου για πολιτική και οικονομική ανεξαρτησία από τις δύο υπερδυνάμεις και τον ιμπεριαλισμό γενικά, αποκλείοντας κάθε ταχτική ενότητα με αστικές αντιιμπεριαλιστικές δυνάμεις στον παλιό αποικιακό χώρο, ταύτιζε όλες τις μη κομμουνιστικές δυνάμεις με τις φιλοϊμπεριαλιστικές, αντιδραστικές και φασιστικές δυνάμεις, αρνούνταν την ύπαρξη του Τρίτου Κόσμου ως μπλοκ χωρών με κοινά κατά βάση συμφέροντα στην πάλη κατά του ηγεμονισμού και του ιμπεριαλισμού, ενώ με τον ίδιο τρόπο αρνούνταν κάθε τακτική ενότητα των σοσιαλιστικών χωρών και του Τρίτου Κόσμου με το Δεύτερο Κόσμο κατά των υπερδυνάμεων. Τέλος, οι Αλβανοί καθοδηγητές προχωρούσαν έμμεσα στον εξωραϊσμό του σοβιετικού σοσιαλιμπεριαλισμού και κήρυσσαν σε τελική ανάλυση τη συνθηκολόγηση μπροστά του, μέσα από την προσπάθεια να αποδείξουν πως δεν αποτελούσε δα και τόσο μεγάλο εχθρό των λαών, όπως τον παρουσίαζε το ΚΚ Κίνας και οι συνεπείς δυνάμεις μέσα στο μ-λ ρεύμα.

Οι καθοδηγητές του ΚΕΑ, με επικεφαλής τον κάποτε επαναστάτη Εμβέρ Χότζα, ξέπεφταν δηλαδή στο σημείο να εκχυδαΐζουν το μαρξισμό «μέχρι του σημείου που αυτός να είναι αποδεχτός από την αστική τάξη» όπως θα έλεγε ο Λένιν, και μάλιστα όχι από όποια-όποια αστική τάξη, αλλά από την ΣΟΣΙΑΛΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ του Κρεμλίνου.

Γι’ αυτό, αν και στη μορφή ο αλβανικός ρεβιζιονισμός είχε «αριστερά» οπορτουνιστικά χαρακτηριστικά, επί της ουσίας ήταν δεξιός ρεβιζιονισμός, απαράλλαχτα όπως ο τροτσκισμός που ενώ ήταν κεντρισμός παρουσιαζόταν πάντα με «υπεραριστερή» και «υπεραντικαπιταλιστική» φράση.

Ο χοτζικός ρεβιζιονισμός και τελικά σοσιαλφασισμός προξένησε μεγάλη ζημιά στο επαναστατικό αντιιμπεριαλιστικό κίνημα, γιατί το αποδιοργάνωσε, το διέσπασε, το μόλυνε με το μικροαστικό αντιπρολεταριακό φανατισμό του. Ουσιαστικά αποτελούσε τη μικροαστική άρνηση της δυνατότητας του προλεταριάτου και των σοσιαλιστικών χωρών (με επικεφαλής τη Λαϊκή Κίνα) να ηγεμονεύσουν σε ένα πλατύ μπλοκ ταξικών δυνάμεων και χωρών με την αιχμή του δόρατος της πάλης στραμμένη ενάντια στις δύο υπερδυνάμεις, Ρωσία και ΕΠΑ, κύρια δε στο σοβιετικό σοσιαλιμπεριαλισμό. Αποτελούσε την άρνηση της Θεωρίας των Τριών Κόσμων, της μοναδικής που μπορούσε να δώσει στο παγκόσμιο προλεταριάτο σωστή και νικηφόρα στρατηγική και ταχτική για μια ολάκερη ιστορική περίοδο.

Αντικειμενικά, ο χοτζικός ρεβιζιονισμός αποτέλεσε εφεδρεία του ρώσικου σοσιαλιμπεριαλισμού μέσα στο διεθνές κομμουνιστικού κίνημα, παρά το γεγονός ότι ο αλβανικός λαός είχε υποφέρει από το βάρβαρο σοσιαλφασισμό των Χρουστσόφ – Μπρέζνιεφ – Σουσλόφ, που μετέτρεψαν τις ιδεολογικές διαφορές του ΚΕΑ και του ΚΚΣΕ σε διακρατικές και έκοψαν κάθε βοήθεια από το αλβανικό νεαρό λαϊκό κράτος στα 1960 (το ίδιο έκαναν οι σουσλοφικοί φασίστες και στην Κίνα).

Ο ρεβιζιονιστής Βάσος Γεωργίου
Τούτο μπορούμε να το διαπιστώσουμε σήμερα κι από μια άλλη πλευρά. Χώρια από το γεγονός ότι ο ψευτοΡιζοσπάστης επαινούσε το ΚΕΑ και το Χότζα στα 1977 για τη διαμάχη του με το ΚΚ Κίνας και τους αντικινέζικούς του λίβελους, πέρα από τα οδοιπορικά του ψευτοΡιζοσπάστη με το Βάσο Γεωργίου στα μέσα της δεκαετίας του ’80 στη «σταλινική» Αλβανία με τα γλειψίματα για την «αποκατάσταση των σχέσεων» του ψευτοΚΚΕ με το ΚΕΑ, μπορούμε σήμερα κάλλιστα να δούμε την πολιτική κατάληξη όλων χωρίς εξαίρεση των χοτζικών ή μισοχοτζικών πολιτικών δυνάμεων και φραξιών. Τούτες είναι πλέον η «Κόντρα» και η «Ανασύνταξη 18-55» (το ΚΚΕ(μ-λ) δεν έχει αποφασίσει ακόμη αν είναι «μαοϊκό» ή χοτζικό, όπως δεν έχει αποφασίσει και πολλά άλλα σε σχέση με τη λικβινταριστική νεοτροτσκιστική του φυσιογνωμία).

Πρόκειται πραγματικά για δύο σοσιαλφασιστικά εκτρώματα, τρισχειρότερα από τους κλασσικούς τροτσκιστές.


Η μεν «Κόντρα» μετεξελίχθηκε μετά το 2002 σε πραχτορείο τύπου των σοσιαλφασιστών δολοφόνων της «17Ν», ήταν από τις λίγες οργανώσεις που ανοιχτά δήλωσε τη χαρά της για τις ναζιστικές ισλαμοφασιστικές επιθέσεις στους Δίδυμους Πύργους με τους 2.700 νεκρούς άμαχους, ενώ αποτελεί πιστό σύμμαχο και «μαρξιστικό» άλλοθι δίπλα στους κρυφοΣΥΡΙΖΑίους ΑΚίτες σε κάθε πλιατσικολογική αναρχοφασιστική αθλιότητα, που τη δικαιολογεί σαν «άγριο μητροπολιτικό ξέσπασμα της νεολαίας». Πρόκειται στην ουσία για ντροπαλή αναρχοφασιστική οργάνωση, που από το χοτζισμό κρατάει μονάχα το άρωμα του μονομερούς αντιδυτικισμού και του καθυστερημένου «αντικαπιταλισμού» του απλοϊκού σχήματος «μόνη κύρια αντίθεση το αφεντικό – εργάτης».


Η δε «Ανασύνταξη 18-55» γελοιοποιεί κάθε έννοια ζαχαριαδισμού και σταλινισμού, αντιμετωπίζει την κληρονομιά του επαναστατικού ΚΚΕ με όρους παλαιοημερολογητισμού, χαρακτηρίζει παρά φύση το ψευτοΚΚΕ και το ΣΥΝ «σοσιαλδημοκρατικά κόμματα» αρνούμενη τον αστισμό και το σοσιαλφασισμό τους, καθώς και κάθε σύνδεσή τους με τη ρώσικη υπερδύναμη, ενώ έχει εκδώσει την πιο κατάπτυστη ανακοίνωση στήριξης της φασιστικής ρώσικης εισβολής στην τριτοκοσμική ανεξάρτητη Γεωργία τον Αύγουστο 2008, ρίχνοντας μαζί με το ψευτοΚΚΕ, το ΣΥΝ, το ΛΑΟΣ και όλους τους υπόλοιπους φασίστες την κύρια ευθύνη στους Γεωργιανούς, που υπερασπίζονταν την εθνική και κρατική τους υπόσταση και ακεραιότητα.


Δεν υπάρχει σήμερα ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΔΕΙΓΜΑ χοτζικός που να αναγνωρίζει ότι σε αυτό τον κόσμο υπάρχει ιμπεριαλιστικό μπλοκ Ρωσίας – Κίνας ή ότι υπάρχει τέλος πάντων σοσιαλ-ιμπεριαλισμός. Προσοχή, όχι ότι Ρωσία και Κίνα είναι καπιταλιστικές ή και ιμπεριαλιστικές χώρες. Αυτό στα λόγια και με λίγη πίεση το δέχονται. Αυτό που με τίποτα δε μπορούν να δεχτούν (σαν οπορτουνιστές) είναι η ύπαρξη συγκροτημένου, αντίπαλου στο οικονομικά κυρίαρχο δυτικό ιμπεριαλιστικό μπλοκ (ΕΠΑ-ΕΕ-Ιαπωνία-Καναδάς-Αυστραλία) πόλου, με αντίρροπα συμφέροντα, με πολιτικά φασιστικά χαρακτηριστικά και ακριβώς λόγω της οικονομικής μειονεξίας του, με επιθετικό – πολεμικό στρατηγικό πρόγραμμα. Ούτε λόγος βέβαια περί σοσιαλ-ιμπεριαλισμού ως κύριου εχθρού. Εκεί δε σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους, η ιερή οργή τους ξεπερνάει ακόμη και εκείνη της Παπαρήγα του ψευτοΚΚΕ ή του Τριγάζη του ΣΥΝ και ο συνομιλητής τους αμέσως λούζεται με τους χαρακτηρισμούς του «αστού», του «δεξιού», του «μητσοτακικού», του «αμερικανοτσολιά» κι όποια άλλη φασιστική αθλιότητα έχουν πρόχειρη κείνη τη στιγμή οι χοτζικοί σοσιαλφασίστες.


Είναι χαρακτηριστικό πως σήμερα η αντιπαράθεση των χοτζικών νεοτροτσκιστών με το ψευτοΚΚΕ δεν αφορά σε τίποτα τη γενική πολιτική γραμμή και την ιεράρχηση των εχθρών, εντός και εκτός Ελλάδας. Το μόνο που του προσάπτουν είναι συμβιβασμός με τους κλασσικούς αστούς, το ότι δε σπάει τζαμαρίες παρέα με τους αναρχοφασίστες μπάχαλους, το ό,τι δεν είναι αρκετά «ενωτικό στη δράση». Θα μπορούσαν, αν το ψευτοΚΚΕ ήταν στη μορφή σαν την «Κομμουνιστική Επανίδρυση» της Ιταλίας, ομοσπονδία φραξιών, να βρίσκονταν και μέσα του, σαν η «ακροαριστερή», «μη πειθαρχημένη», «κάπως ατίθαση» τάση του. Στρατηγικά, σε ζητήματα εσωτερικής και διεθνούς ταξικής πάλης, η ταύτιση σουσλοφικών και χοτζικών σοσιαλφασιστών είναι πια πλήρης, αρραγής και ανεπίστρεπτη.

Άνθρωποι που μαζί με την Παπαρήγα ειρωνεύονται οποιαδήποτε κουβέντα για δημοκρατικά δικαιώματα και αντιφασιστικό αγώνα στην Κίνα, στο Ιράν ή στη Ρωσία σα «δυτική προπαγάνδα», άνθρωποι που πρόσφατα τάχτηκαν σε τελική ανάλυση ΣΕ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΛΙΒΥΗΣ, άνθρωποι που η σχέση τους με το μαρξισμό περιορίζεται στο σάπιο σχήμα «μόνη αντίθεση παγκόσμια εκείνη του κεφάλαιο – εργασία», που δε βλέπουν ιμπεριαλισμό, ενδοϊμπεριαλιστικές και ενδοκαπιταλιστικές αντιθέσεις, ενδιάμεσα στρώματα και ταξικές συμμαχίες, αλλά μόνο αγνή ρουσσωϊκής μορφής «ταξική πάλη αφεντικό - εργάτης», δεν έχουνε καμία σχέση με το μαρξισμό – λενινισμό, αλλά τελικά ούτε με την αριστερά.

Αποτελούν χρησιμότατη πολιτική εφεδρεία του κλασσικού σοσιαλφασισμού των ψευτοΚΚΕ – ΣΥΝ – ηγεσίας Κουβέλη στη ΔΗΜΑΡ, όταν εκείνος θα πρέπει να μπει στο κράτος, καθώς θα είναι οι νεοτροτσκιστές που θα απορροφούν τους μικροαστούς ριζοσπάστες που δε θα αρέσκονται σε «συμβιβασμούς» και θα θέλουν «εδώ και τώρα εργατική εξουσία», ενώ του Τσίπρα θα του φτάνει μια «αντινεοφιλελεύθερη διακυβέρνηση».

Είναι γι' αυτό χρέος για κάθε μαρξιστή της εποχής μας, δηλαδή μαρξιστή - λενινιστή - μαοϊστή, να ξεσκεπάζει και να χτυπά αλύπητα και κατακέφαλα τα οπορτουνιστικά ρεύματα μέσα στο εργατικό κίνημα και τη διανόηση, ειδικά εκείνα που έχουν σοσιαλφασιστικά ή φιλο-σοσιαλφασιστικά χαρακτηριστικά, και ειδικά το σύγχρονο οικονομίστικο αντι-λενινιστικό  τροτσκισμό και  "μλ" νεοτροτσκισμό.

Το παρακάτω ντοκουμέντο είναι άρθρο από την εφημερίδα του ΜΛΚΚΕ «Λαϊκός Δρόμος» Νο 149-150 του Ιούλη του 1977, που το έκδωσε η ΚΕ του ΜΛΚΚΕ σε ξεχωριστή μπροσουρίτσα. Είναι η απάντηση στο άρθρο του οργάνου του ΚΕΑ «Ζέρι ι Πόπουλιτ» της 7ης του Ιούλη του 1977, στο οποίο γίνεται η πρώτη μεγάλη επίθεση στη Θεωρία των Τριών Κόσμων και στο μαοϊσμό από τους Αλβανούς αναθεωρητές. Το ΜΛΚΚΕ στα 1977 στεκόταν γενικά σε επαναστατικές, αντισοσιαλιμπεριαλιστικές θέσεις, που το είχαν οδηγήσει άλλωστε και στη διάσπαση με τους οπορτουνιστές καθοδηγητές του ΚΚΕ(μ-λ) ένα χρόνο πριν. Αποτελούσε δηλαδή τον κληρονόμο της θετικής και επαναστατικής πλευράς της ΟΜΛΕ. Δεν έχει φυσικά καμία σχέση με το σημερινό «ΜΛΚΚΕ» (Διαρρήχτες), που αποτελεί βασική συνιστώσα του φαιοκόκκινου μετώπου.

Υ.Γ. Για καλύτερη και πιο άνετη ανάγνωση, θα προτείναμε στους αναγνώστες να επιλέγουν τη μορφή Fullscreen στο κάτω μέρος των ντοκουμέντων που αναδημοσιεύουμε σε μορφή scribd.

Μαοϊσμός εναντίον χοτζικού νεοτροτσκισμού - Κείμενο του ΜΛΚΚΕ 1977

9 σχόλια:

  1. Κείμενο γεμάτο χοντροκομμένες ανακρίβειες και ψεύδη. Για τη στάση του ΚΕΑ απέναντι στις σοσιαλιμπεριαλιστικές επεμβάσεις των "Σοβιετικών" γενικά και ειδικά στην Αφρική (Αιθιοπία κλπ.)έχω παραθέσει απόσπασμα από έργο του Ε.Χότζα και δε χρειάζεται να επανέλθω. Οσον αφορά το ζήτημα του Ζαίρ, υπάρχει το έργο του Ε. Χότζα "υπερδυνάμεις", όπου η έμμεση σοσιαλιμπεριαλιστική επέμβαση μέσω των χωροφυλάκων της Κατάνγκα (όπου αυτές χαρακτηρίζονται "αιμοσταγείς λεγεώνες των ξένων"παραλληλιζόμενες με τις αντίστοιχες ομώνυμες των δυτικών και ειδικά γάλλων ιμπεριαλιστών), καταγγέλλεται απερίφραστα και κατηγορηματικά. Εχουν και γνώμη οι πολιτικοί σου πρόγονοι, χωρίς να γνωρίζουν ούτε ξώπετσα τα αλβανικά ντοκουμέντα...Τι έπρεπε να έκαναν για να είναι μαρξιστές ,δηλαδή, οι Αλβανοί? Να ξελαρυγγίζονταν υπέρ του δυτικού ιμπεριαλισμού και του οργανέτου τους σφαγέα Μομπούτου, όπως έκανε εκείνη την περίδο η "Ζενμινζιμπάο"? Ελεος... Αν δεν ήταν όμως τόσο ανυπόμονοι οι τύποι αυτοί, θα έβλεπαν μερικούς μόλις μήνες μετά πόσο σοσιαλιστική ήταν η Κίνα τους που έγραφε στα παλιά της τα παπούτσια την Ιρανική Επανάσταση, ενώ λίγο αργότερα επενέβαινε απροσχημάτιστα στο Βιετνάμ μετά το οκέι που πήρε ο Τενγκ στην επίσκεψή του στην Ουάσιγκτον, παραμονές της φασιστικής αυτής εισβολής...Αλλά τι να περιμένει κανείς από ανθρώπους που λίγα χρόνια αργότερα ...φωτισμένοι στην επανάστασή τους από τη σκέψη Μάο τσετούνγκ, καταγοητευμένοι στήριζαν ασμένως το ...εθνικοανεξαρτησιακό ΠΑΣΟΚ σαν τους συντρόφους τους του ...επαναστατικού ΕΚΚΕ που έπρατταν ομοίως, σπεύδοντας να αλώσουν το αστικό κράτος ...εκ των έσω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παραθέτω ένα διαφωτιστικό απόσπασμα από τις "σκέψεις για τη μέση ανατολή" του Ε.Χότζα σχετικά με τη στάση της Κίνας στα "ιρανικά" του 79 "Πογκράντετς, Δευτέρα 30 Ιούλη, 1979
    Ο ΧΟΥΑ ΚΟΥΟ ΦΕΝΓΚ ΖΗΤΑΕΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗ
    ΤΟΥ ΑΓΙΑΤΟΛΑΧ ΧΟΜΕΪΝΙ
    Σύμφωνα με κάποια είδηση του πρακτορείου ΡΩ ΥΤΕΡ της 28-ης Ιούλη, ο Χουά Κουό Φενγκ ζήτησε συγγνώμη του αγιατολάχ Χομεϊνί για την επίσκεψη που έκαμε στον σάχη την περασμένη χρονιά. Είναι γνωστό ότι πριν έρθει στην εξουσία ο Χουά Κουό Φενγκ, στην Κίνα του Μάο Τσε Τουνγκ και του Τσου Εν Λάι πη-
    γαινοέρχονταν οι πριγκίπισσες του Ιράν, οι αδελφές του σάχη, και ανταπόδιδαν επίσης τις επισκέψεις τους ο Λι Χσιέν Νιέν και άλλοι
    σημαίνοντες Κινέζοι ηγέτες π ου πήγαιναν στο Ιράν. Εκείνη την πε­ρίοδο ο Ραδιοσταθμός του Πεκίνου διατυμπάνιζε με μεγάλο κρότο τη στενή φιλία μεταξύ σάχη και σάχισσας και του Μάο και Τσου. Αυτό, φυσικά, εμάς τους Αλβανούς, που παρα κολουθούσαμε προσ­εχτικά τις στάσεις της Κίνας, δεν μας ξάφν ιασε, αλλά μας αγανάχτι-ζε. Οι Κινέζοι το θεωρούσαν μεγάλη τιμή και μ εγάλη πολιτική να τηρούν με τον σάχη του Ιράν φιλικές και «ειλικρινείς» σχέσεις.
    Ναι, αλλά το σκάνδαλο αυτό έφερε κι άλλα σ κάνδαλα. Με τον ερχομό του Χουά Κουό Φενγκ στην εξουσία, βάθυνε αυτή η φιλία τόσο πολύ ώστε όταν αυτός ο Κινέζος κόκορας, χωρίς μυαλό στο κεφάλι, πήγε στη Ρουμανία και στη Γιουγκοσλαβία, συμβουλευό­μενος και από τον Τίτο, έκαμε μια στάση τρεις ολόκληρες μέρες
    στην Τεχεράνη, το 'στρωσε στο φαγοπότι και στην κουβέντα με τον σάχη, ενώ στους δρόμους της Τεχεράνης σκοτώνονταν με εκατον­τάδες οι διαδηλωτές που ζητούσαν την ανατ ροπή του σάχη του Ιράν, Μωχαμέντ Ριζά Παχλεβί. Λοιπόν ο Χουά Κουό Φενγκ, πρόε­
    δρος της «σοσιαλιστικής» Κίνας, είχε στρωθεί σε κουβεντολόι στο παλάτι του σαχη, ενώ η SAVAK έκανε μαζικές εκτελέσεις του λαού και των Ιρανών πατριωτών. Ο σάχης όμως έπεσε και ήρθε ο
    Χομεϊνί. Τι θα έκανε η Κίνα; Φυσικά θα 'γλειφε αυτά που είχε φτύ­σει και θα φυλούσε το χέρι του Χομεϊνί".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Σταλινικέ", καιρό είχαμε να τα πούμε! Πάλι άρχισες να μου κατεβάζεις τη βιβλιοθήκη σου για να με πείσεις ότι ο Χότζα έλεγε ούτε - ούτε! Μα σε πιστεύω, δεν είπα ότι δεν το έλεγε. Και λέω ότι το ούτε Σοβιετικοί - ούτε Γάλλοι στο Ζαϊρ, όταν εισβάλει ο ρωσόδουλος Κατάγκας-χωροφύλακας είναι οπορτουνισμός. Γιατί η Γαλλία είναι ένας ξεπεσμένος ιμπεριαλισμός δεύτερης κλίμακας, ενώ η Ρωσία μια ανερχόμενη υπερδύναμη και κέντρο της παγκόσμιας αντίδρασης. Αυτά για το 1977. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί μου τα παραθέτεις αυτά.

    Όσο για το ΕΚΚΕ και το φιλοΠΑΣΟΚισμό του, αυτός αφορά την ηγετική κλίκα Μπίστη - Φιλίνη. Ναι, πέρασαν όχι απλά στον οπορτουνισμό, αλλά στην αντεπανάσταση. Γι' αυτό και οι επαναστάτες και αντιΠΑΣΟΚτζήδες του ΕΚΚΕ ενώθηκαν με το γενικά επίσης αντιΠΑΣΟΚ ΜΛΚΚΕ και σχημάτισαν ενιαίο κόμμα το καλοκαίρι του 1982, αν και έκαναν και αυτοί δεξιά λάθη φιλοΠΑΣΟΚ στις δημοτικές εκλογές του 1982, τα οποία έχουν καταδικαστεί από το 1984 και το 1ο Συνέδριο ΕΚΚΕ-ΜΛΚΚΕ. Μάλιστα οι μετέπειτα ΟΑΚΚΕίτες ήταν οι πιο μαχητικοί αυτής της κριτικής, θεωρώντας πως ήταν λάθος εκτίμηση του συνολικού χαραχτήρα του ΠΑΣΟΚ κι όχι απλά τακτικό λάθος, όπως έλεγαν οι μετέπειτα Διαρρήχτες. Η κλίκα Μπίστη που κράτησε τον τίτλο "ΕΚΚΕ" γελοιοποιήθηκε. Το έχουμε γράψει αυτό σαν ΚΜ - οπότε τι με εγκαλείς για το Μπίστη και τα ελάχιστα μέλη του παλιού ΕΚΚΕ που τον ακολουθούσαν;;

    Και επίσης, με όλο το θάρρος, θες να μου πεις κι εσύ με ποιον είσαι πιο κοντά πολιτικά;; Για μένα το γνωρίζεις, κάνει μπαμ. Γιατί κράζεις ΟΜΛΕ, ΕΚΚΕ, ΟΑΚΚΕ, Κίνηση για Ανασύνταξη 18-55 κλπ., αλλά δεν τοποθετείσαι ώστε να μπορείς να κριθείς. Μάλλον για φιλοΣΑΚΕ - φιλοΚΟΝΤΡΑ σε κόβω, αλλά δε θέλω να εικάζω, αν δε θες να πεις εσύ ο ίδιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νά 'σαι καλά για το απόσπασμα του Χότζα για το Χούα, από ιστορικής άποψης, γιατί έχω μανία με τις τυμβωρυχίες παλιών ντοκουμέντων.

    Αλλά, αν πάμε στην ουσία, καταλήγουμε στο εξής: έχουμε βασική - στρατηγική διαφωνία στον αν πρέπει μια σοσιαλιστική χώρα να έχει σχέσεις με αστικά καθεστώτα του Τρίτου Κόσμου σε επίπεδο ΚΡΑΤΟΥΣ. Ο Σάχης ήταν ένας υπεραντιδραστικός τύπος, που τύχαινε να είναι επικεφαλής, καλώς ή κακώς, μιας πολύ μεγάλης και στρατηγικά τοποθετημένης στο χάρτη τριτοκοσμικής χώρας, που ΤΥΧΑΙΝΕ να έχει απέραντα σύνορα με την ανερχόμενη υπερδύναμη ΕΣΣΔ.

    Σου έχω ξανα-απαντήσει ότι άπαξ και είχε ξεκινήσει η εξέγερση, είναι σοβαρό λάθος να πας να του κάνεις επίσκεψη, και φαντάζομαι γι' αυτό ζήτησε και συγγνώμη ο Χούα. Αλλά η συγγνώμη του ξεγυμνώνει το Χότζα. Αν ο Χούα ήταν "αμερικάνος" και στρατηγικά φίλος του Σάχη, θα καταδίκαζε το Χομεϊνί. Δε θα του ζήταγε συγγνώμη. Άρα, αυτό δικαιώνει εμένα και όχι εσένα. Δηλαδή δικαιώνει το ό,τι η σχέση Κίνας - Ιράν ήταν τριτοκοσμική διακρατική κι όχι "ιδεολογικά" φιλική.
    Άλλωστε, όπως σου έχω ξαναπει, οι μαοϊκοί πήρανε μέρος στην αντιιμπεριαλιστική ιρανική επανάσταση, που δυστυχώς έπεσε μετά το 1983-1985 στα χέρια των μουλάδων φασιστών, που είναι ΤΡΙΣΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ από το Σάχη.

    Πάντως η SAVAK ήταν όντως από τις πιο απάνθρωπες αστυνομίες στους βασανισμούς, και μετά την επανάσταση τόσο οι δημοκράτες όσο και οι ισλαμοφασίστες την χτύπησαν με μεγάλο πάθος, εκτελώντας πολλούς βασανιστές. Το πρόβλημα είναι ότι συντομότατα οι ισλαμοφασίστες αποδείχτηκαν ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΤΕΡΑΤΑ, κι αυτό θα το διαπιστώσεις με μια απλή κουβέντα με έναν Ιρανό πολιτικό πρόσφυγα, οποιασδήποτε πολιτικής απόχρωσης, ακόμα και φιλοκνίτη.

    Πάντως, το πού οδηγεί ο χοτζικός κεντρισμός - εθνοτροτσκισμός - δεξιός οπορτουνισμός, φαίνεται από το πολιτικό πρόταγμα των σημερινών χοτζικών. Αν δηλαδή έμπαινες εδώ και μου έλεγες "ούτε ΗΠΑ - ούτε Ρωσία", ή είχες μια εφημερίδα με τα μισά άρθρα κατά του Πούτιν και των μηχανοραφιών του και άλλα τόσα κατά του δυτικού ιμπεριαλισμού, και πάλι δε θα συμφωνούσα με την αναλογία, αλλά θα το καταλάβαινα.

    Αλλά εσείς ρε "σταλινικέ" έχετε ΟΛΟΪΔΙΑ ατζέντα με το ψευτοΚΚΕ-ΣΥΝ: νεοφιλελεύθεροι, ΕΕ, Μέρκελ, "παιδεία - εμπόρευμα", Ισραήλ και "σιωναζί", Λιβύη "ούτε ΝΑΤΟ - ούτε Καντάφι" που σημαίνει ΝΑΤΟ (γίνατε και δυτικοί για χάρη της Βεγγάζης και της "Αραβικής Άνοιξης"), "Δεκέμβρης" και μπάχαλα. Πες ένα ζήτημα όπου, πέρα από το αν οι κνίτες παλεύουν "πολύ" ή λίγο, είσαι σε άλλο στρατόπεδο από αυτούς. Για σένα δεν υπάρχει καν μπλοκ Ρωσίας - Κίνας, ούτε ισλαμοφασισμός. Άρα, όταν οι μαοϊκοί έλεγαν ότι ο Χότζα με τη δήθεν "υπεραριστερή" γραμμή του πάει να γίνει ένα με το Μπρέζνιεφ, είχανε δίκιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναι, όντως "κοκκινο"μετεριζίτη μου, καιρό έχουμε να τα πούμε. Αμα είσαι στη βιοπάλη, δεν έχεις τη δυνατότητα να θεωρητικολογείς νυχθημερόν. Αν και βλέπω, τουλάχιστον εσύ δεν με ξέχασες. Από τότε που τα είπαμε την τελευταία φορά, προσπαθείς απεγνωσμένα, βλέπω, να κατατροπώσεις τον ...επάρατο "εθνοτροτσκιστικό" χοτζισμό, που αποκάλυψε , ανέλυσε και κατήγγειλε οριστικά και αμετάκλητα κάπου στα τέλη της δεκαετίας του '70 το φωτεινό σου αστέρι, το μαοισμό, σαν μία ακόμη απ΄τις τόσες παραλλαγές του σύγχρονου αντεπαναστατικού ρεβιζιονισμού.
    Ας ξεκινήσουμε. Ζαίρ. Ατάραχος είσαι όμως ρε μεγάλε. Το μαχαίρι του γαλλικού ιμπεριαλισμού είναι καλύτερο απ'το ρώσικο του Καταγκο-χωροφύλακα! Η Κίνα ρε συ, είχε λόγους που αγκάλιασε το δυτικό ιμπεριαλισμό, ήθελε να πραγματώσει γοργά το σχεδιό της μετατροπής της σε ιμπεριαλιστική υπερδύναμη, πράγμα που το κατάφερε. Εσύ, τι λόγους έχεις να υπερασπίζεσαι εν έτι 2011 μια πραγματίστικη πολιτική του κινέζικου καπιταλισμού της δεκαετίας του '70? Ωφελήθηκε σε τίποτα ο ζαιρινός λαός απ'την επικράτηση του δυτικού ιμπεριαλισμού?
    Δεύτερο. Τι ενδιαφέρουν τα "οικογενειακά" σου ρε φίλε? Φωνάζατε οι ΕΚΚΕτζήδες στα τέλη '70-αρχές '80 "κάτω το κράτος της δεξιάς"??? Ελκεις την καταγωγή σου απ' αυτούς (Τατούλης, Κούλογλου, Μικρούτσικοι, Πανταγιάδες, Τσουκάτοι, να πω κι άλλους?), ναι ή ου??? Ελκεις επίσης την καταγωγή σου από ένα κομμάτι της παλιάς ΟΜΛΕ-Αναγέννησης, ναι ή ου??? Ναι. Αρα, θα την υποστείς την πολεμική και μη διαμαρτύρεσαι καθόλου. Κι άσε τις αστείες υπεκφυγές ότι κανείς οακκίτης δεν ήταν στελαχάρα της Αναγέννησης ή της ΠΚΕ. Γιατί το ίδιο (περί νεότητος...) θα μπορούσαν να ισχυριστούν και οι ψευτο-ΚΚΕδες. Για τα υπόλοιπα , απάντησα στο άλλο ποστ, και δεν επανέρχομαι. Για να μη με μυκτηρίσεις ότι επαναλαμβάνομαι συνεχώς, κι όλας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κοίταξε φίλε "σταλινικέ": αφ΄ ενός το σταλινικός το βάζω σε εισαγωγικά για να καταδείξω ότι απευθύνομαι στο χρήστη που χρησιμοποιεί αυτό το όνομα κι όχι για να σε πικάρω. Φυσικά η αλήθεια είναι ότι αφού θεωρώ ότι η γραμμή που βάζεις εδώ είναι οπορτουνιστική, θεωρώ ότι αποκλίνεις και από τη γραμμή των 5 κλασσικών, άρα και του Στάλιν. Οπότε, μιας και αρχίζεις και χτυπάς και προσωπικά, τα εισαγωγικά έχουν πλέον και τις δύο έννοιες. Μπας και είσαι και συ σα το φασίστα τον κνίτη που έχει το filolaiko.blogspot.com που μπήκε δω και μου μίλαγε για ντορομπακογιαννο-οακκίτες;; Ή μήπως θεωρείς ότι σα "δυτικόφιλος" έχω λυμμένο το βιοποριστικό από τους "φίλους" μου της φιλελεύθερης (;) αστικής τάξης;; Το καιρό είχαμε να τα πούμε το είπα πηγαία και ανθρώπινα, σα να σε έβλεπα μετά από καιρό σε ένα μαγαζί όπου είχαμε πιει μαζί ένα ούζο και είχαμε διαφωνήσει. Κι εσύ, αντί να το καταλάβεις έτσι, πέταξες την ανοίκεια σπόντα σου. Λογικό, όταν είσαι σε σοσιαλφασιστικούς ευρύτερους πολιτικούς χώρους, αρχίζει και η προσωπικότητά σου, όσο καλό παιδί και νά 'σαι, να επηρεάζεται από τη μικροαστική ηθική της μικρότητας και της μπιχτής...

    Φυσικά και μετά από τις επιθέσεις σου στη γραμμή του ιστολογίου, έδωσα ιδαίτερη σημασία στην πάλη μου ενάντια στο χοτζικό εθνοτροτσκισμό - κεντρισμό - δεξιό οπορτουνισμό με "υπερ-αριστερή" φορεσιά. Και ο λόγος δεν ήταν κάποιο μένος προς το πρόσωπό σου, αλλά ότι η συγκεκριμένη γραμμή είναι το "αντιρεβιζιονιστικό", "μ-λ" ανάχωμα που στήνει ο σοσιαλφασισμός για να μην προσεγγίσουν οι νέοι επαναστάτες το μαρξισμό. Δηλαδή, ένας τίμιος νεολαίος εργάτης ή διανοούμενος που αγαπάει τον παλιό κομμουνισμό και δεν υπάρχει περίπτωση να πάει στο ΣΥΡΙΖΑ ή στους γελοίους του τροτσκισμού, μετά το ψευτοΚΚΕ, που μπορεί να τον παραπλανήσει για λίγο με τον ψευτοσταλινισμό του, στη δική σου γραμμή θα πέσει απάνω όταν μισήσει το ψευτοΚΚΕ. Η γραμμή σου είναι που εμποδίζει την αυθόρμητη αριστερή προλεταριακή πρωτοπορία να ενωθεί με το μαρξισμό και να μισήσει το ρεβιζιονισμό σαν ΑΣΤΙΣΜΟ και όχι σαν απλό "ρεφορμισμό". Γι΄αυτό και μολονότι μπορεί να είσαι αριστερός στην καρδιά σου (αν και μου έχεις βάλει ψύλλους στ' αυτιά με την αγάπη σου για το κάψιμο και το μπάχαλο του Δέκεμβρη, ειδικά δε αν είσαι ΚΟΝΤΡΑ βράσε ρύζι - την ΚΟΝΤΡΑ τη θεωρώ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ οργάνωση), δεν έχω το δικαίωμα σα μαρξιστής να μη χτυπάω σα χταπόδι στα βράχια τον αλβανικό σοσιαλφασιστικό ρεβιζιονισμό.

    Έρχομαι τώρα στα αμιγώς πολιτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν εννοείς να καταλάβεις απλές λενινιστικές αρχές, γι' αυτό νευριάζεις και λυσσάς με το "φιλογαλλισμό" μου στο Ζαϊρ. Η ταξική και πολιτική πάλη σε κάθε χώρα είναι δεμένη με τη διεθνή αντιιμπεριαλιστική πάλη. Το να αποκρούσει μια τριτοκοσμική χώρα, έστω με αντιδραστικό εσωτερικά καθεστώς, την αποικιοκρατική επέμβαση της νούμερο ΕΝΑ αντιδραστικής και ανερχόμενης υπερδύναμης, που φοράει μάλιστα και ψεύτικο κόκκινο - αντιιμπεριαλιστικό μανδύα, της Ρωσίας, με τη βοήθεια μιας κατερχόμενης δευτεροκοσμικής μεσαίου βεληνεκούς πια ιμπεριαλιστικής χώρας, της Γαλλίας, ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΟΔΟΣ για την ανθρωπότητα, είναι ανάσχεση της διεύρυνσης της επιρροής και της δύναμης του κύριου εχθρού. Αυτό λοιπόν σήμαινε η ζαϊρινή νίκη πάνω στους ρωσόδουλους και αυτό ήταν το κέρδος για τον περήφανο λαό του Ζαϊρ. Απλά πράγματα για ένα λενινιστή, αλλά καθόλου απλά για έναν τροτσκιστή, που στην Κατοχή θα φώναζε "Μα επιτέλους, τι διαφορά έχει ο Χίτλερ από τον Τσώρτσιλ;; Κι οι δυο σφάζουνε κλπ.". Σταλινικός πρέπει να είσαι στη σκέψη και στην πολιτική γραμμή, όχι στα λόγια Στάλιν και στην πολιτική γραμμή Τρότσκι.

    Πάλι δεν καταλαβαίνεις τα του κύριου εχθρού. Ναι, σαν υποκατηγορία της γενικής αλήθειας για το αστικό κράτος, υπήρχε και η ιδιατερότητα του "κράτους της δεξιάς" της Ελλάδας. π.χ. Στη Γαλλία στο δημόσιο είχε και σοσιαλιστές και κνίτες. Στην Ελλάδα είχε μείνει κατάλοιπο του μοναρχοφασισμού η "εθνικοφροσύνη" μέσα στο κράτος και ο έλεγχος φρονημάτων. Αυτό έκφραζε το σύνθημα. Ήταν πάλη ενάντια στο διαχωρισμό του λαού σε πολίτες α' και β΄κατηγορίας, ενάντια στο μονοπώληση του κράτους από τους πολιτικούς εντολοδόχους του δυτικού ιμπέριαλισμού. Το λάθος ήταν ότι το ΕΚΚΕ δε μπόρεσε να δει καθαρά ότι το ΠΑΣΟΚ ήταν πιο στρατηγικά επικίνδυνο κόμμα της αστικής τάξης, και σαν εκπρόσωπος του τότε κρατικο-χρηματιστικού κεφάλαιου και σαν (στην ηγεσία του) φίλος του ρώσικου σοσιαλιμπεριαλισμού. Αυτό το είδαν οι μετέπειτα ΟΑΚΚΕίτες από το 1982, που πρωτοανακάλυψαν το ρώσικο παιχνίδι Παπανδρέου στην εξωτερική πολιτική και τον μελέτησαν εξονυχιστικά. Τώρα τα Τατούλης κλπ. αφ'ενός είναι αστεία, γιατί αυτοί έκαναν ό,τι έκαναν ΑΦΟΥ ΕΦΥΓΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΚΕ, αφ' ετέρου είναι αστείο να με εγκαλεί κάποιος που στην τρέχουσα πολιτική του γραμμή, που είναι γραμμή των ψευτοΚΚΕ-ΣΥΝ, είναι ΠΙΟ ΔΕΞΙΑ από όλους τους παραπάνω χωρίς καμία εξαίρεση.

    Εγώ δεν έβαλα θέμα νεότητας, δεν εννοούσα ότι δεν πρόλαβαν εκείνη την εποχή. Σήμερα μέλος της ΟΑΚΚΕ που να ήταν πρόσφυγας και πολιτικά να ήταν με την ΠΚΕ του Δανιηλίδη δεν υπάρχει. Μέλη της ΟΜΛΕ και της ΚΕΜΛ, που όλοι μετά το 1978 ήταν μέλη του ΜΛΚΚΕ, υπάρχουν αρκετά, αλλά τόσο στο ΜΛΚΚΕ όσο και στην ΟΑΚΚΕ, είναι καθαρά και ξάστερα με το Νίκο Ζαχαριάδη και θεωρούν (όπως και είναι φυσικό μιας και είναι στην ΟΑΚΚΕ) οπορτουνιστικές τις θέσεις της καθοδήγησης της ΟΜΛΕ (που δεν εκφράζανε όλα τα στελέχη και μέλη) και της ΠΚΕ για το Ζαχαριάδη και το παλιό ΚΚΕ. Εσύ τώρα συνεχίζεις αντιδιαλεχτικά να χτυπιέσαι ότι είναι "αμαρτωλοί".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δηλαδή ρε αρχηγέ για να τους συγχωρέσεις τι πρέπει να κάνουνε, να έρθουνε και να αυτομαστιγωθούνε μπροστά σου για τον οπορτουνισμό των τότε ηγετών της ΟΜΛΕ-ΠΚΕ, με τους οποίους ΣΗΜΕΡΑ ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΟΑΚΚΕίτες ΕΧΕΙΣ ΚΟΙΝΗ ΤΡΟΤΣΚΙΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΖΗΤΗΜΑΤΑ;; Να στο πω πιο απλά. Καθαρός εκπρόσωπος του ΟΜΛΕίτικου - ΠΚΕίτικου καθοδηγητικού αντιζαχαριαδισμού είναι σήμερα το ΚΚΕ(μ-λ) και κάπως και η ΚΟΕ. Με ποιον είσαι πιο κοντά πολιτικά, με το ΚΚΕ(μ-λ) για με την ΟΑΚΚΕ;; Με το ΚΚΕ(μ-λ) φυσικά, που λέτε σχεδόν τα ίδια σε όλα τα "τρέχοντα" πολιτικά ζητήματα. Η ΟΑΚΚΕ αντίθετα έκανε ήδη από το 1985-1988 την πιο βαθιά ΑΝΤΙ-ΟΠΟΡΤΟΥΝΙΣΤΙΚΗ κριτική στα απομεινάρια της παλιάς ΟΜΛΕ (το λινκ να τα δεις σου το έστειλα).

    Κάνε μου τη χάρη λοιπόν με αυτό το θέμα, που το κουράζεις ακριβώς γιατί δε μπορείς να βρεις πραγματικά, σημερινά τρωτά στους μαοϊστές. Αν το έχεις τόσο μαράζι, στείλε μέηλ στην ΟΑΚΚΕ με τις κατηγόριες σου για τον "αντιμαρξισμό" τους να σου απαντήσουν. Εγώ πάντως στο θέμα Αναγέννηση-ΟΜΛΕ-ΟΑΚΚΕ νομίζω ότι δεν έχω να προσθέσω τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. *Όταν λέω τόσο στο ΜΛΚΚΕ όσο και στην ΟΑΚΚΕ, εννοώ ότι αυτοί οι άνθρωποι τόσο μέσα στο ΜΛΚΚΕ και στο ΕΚΚΕ-ΜΛΚΚΕ μεταξύ 1978 και 1985, όσο και μέσα στην ΟΑΚΚΕ από τότε, είναι ζαχαριαδικοί. Δεν αναφέρομαι στους Διαρρήχτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή