Ανασκάλεμα

Κυριακή 3 Αυγούστου 2014

Ο Πούτιν τιμά τον Αλ. Πάρνη ή Ο κάλπικος «Ζαχαριάδης» των Γ. Πετρόπουλου - Σήφη




Ήταν προφανές από την αρχή και από τα «συμφραζόμενα», ωστόσο πάντα η επιβεβαίωση έχει μια πλευρά οδυνηρότητας.

Ο συγγραφέας Αλέξης Πάρνης, στα 85 του χρόνια και μετά από μακρά παραμονή στην αφάνεια, είχε εκδώσει το 2009 το πεζογράφημα - «magnum opus» του «Η Οδύσσεια των Διδύμων», στο οποίο αφηγούνταν ουσιαστικά την προσωπική του ιστορία, πλευρές της σχέσης του με τον Ζαχαριάδη και, παράλληλα, την ιστορία του σοσιαλφασιστικού πραξικοπήματος που έλαβε χώρα στη Σοβιετική Ένωση στα 1956, μέσα από τα μάτια ενός κουκουέ της Τασκένδης, που έντεχνα τον ταυτίζει με τον εαυτό του.

Στο έργο αυτό, εκτός από έναν υφέρποντα αντισταλινισμό, που «αντισταθμίζεται» κάπως από την πολύ σκληρότερη θέση του συγγραφέα για τις μετά το 1956 εξελίξεις, υπάρχουν συνεχείς νύξεις για την σημερινή «ρεφορμιστική Αριστερά με τα λουστρίνια και τα γοβάκια», σε αντιπαράθεση με «τα άρβυλα του ΔΣΕ», αλλά και για τη «σοβιετική γραφειοκρατία» η οποία πετάχτηκε «στο σκουπιδοτενεκέ της ιστορίας» μετά το 1991.


Υιοθετούνταν δηλαδή ανοικτά η πολιτική θέση, απόλυτα βολική για τον ρώσικο σοσιαλιμπεριαλισμό αλλά και για τους σοσιαλφασίστες πράκτορές του στην Ελλάδα ότι «άλλο η μετά το 1956 ΕΣΣΔ και άλλο η μετά το 1991 Ρωσία», καθώς και εκείνη ότι το βασικό πρόβλημα της ελληνικής «Αριστεράς» είναι ότι «αστοποιήθηκε» και έβαλε λουστρίνια, υποτασσόμενη στη ντόπια αστική τάξη και ενδεχομένως στη Δύση, «αιώνιο» τάχα κέντρο κάθε καπιταλιστικής και ιμπεριαλιστικής αντίδρασης.

Είναι μία θέση – ερμηνεία των εξελίξεων στο παγκόσμιο και ντόπιο κομμουνιστικό κίνημα την οποία δουλεύει ο κνίτικος «αριστερίστικος» σοσιαλφασισμός τύπου ΝΑΡ, καθώς και τα «μαχητικά» αποσπάσματα του ψευτοΚΚΕ μέσα στη μικροαστική διανόηση «ΚΚΕ(μ-λ)», Διαρρήχτες («ΜΛΚΚΕ»), «Κόντρα», καθώς και οι παλαιοημερολογίτες της «Κίνησης για Ανασύνταξη 18-55».

Το ανοιχτό άλμα του στο άρμα του σοσιαλφασισμού, με τον οποίο ως φαίνεται δεν ξεκαθάρισε ποτέ, ο Πάρνης το πραγματοποίησε το 2011. Με το βιβλίο του «Γεια Χαρά, Νίκος», δίνει μια «διανθισμένη» - με δικές του σκέψεις και ιστορίες - συλλογή επιστολών του Νίκου Ζαχαριάδη της περιόδου 1956 – 1962 για να καταλήξει, ωστόσο, σε δυο ανόσιες πολιτικές πράξεις: η μία είναι ότι βάζει έμμεσα στο στόμα του Ζαχαριάδη, εν έτει 1962, όταν και ο Νίκος ζητούσε, ενάντια στη σοσιαλφασιστική ηγεσία του ψευτοΚΚΕ, να κατέβει στην Ελλάδα να δικαστεί, τη ρήση – ορμήνεια ο Πάρνης «να μη τα βάλει ποτέ με το ΚΚΕ» κλπ. Αυτός είναι πιθανότατα ο τρόπος με τον οποίο ο συγγραφέας μας προσπαθεί να πετάξει από πάνω του το βαρύ φορτίο της ευθύνης για τη μοίρα του φίλου του, τον οποίο ξέχασε και τελικά πούλησε, μη βγάζοντας άχνα για το μαρτύριό του από το 1962 ως το 1973.

Η δεύτερη είναι ένας απαράδεκτος πολιτικά επίλογος – επίμετρο του τότε υπαλλήλου του ψευτοΚΚΕ/ψευτοΡιζοσπάστη, ιστορικού Γιώργου Πετρόπουλου, ο οποίος αναλώνεται με προσήλωση στην προσπάθεια να υποβληθεί στον αναγνώστη πως ο Ζαχαριάδης ούτε κατά διάνοια δεν θεωρούσε το ψευτοΚΚΕ των Κολιγιάννη – Φλωράκη – Τσολάκη άλλο κόμμα από το παλιό ΚΚΕ, αλλά αντίθετα το θεωρούσε συνέχεια και κληρονόμο του επαναστατικού κόμματος της εργατιάς και του λαού μας και το στήριζε(!). Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι, ακόμη και σύμφωνα με τη σοσιαλφασιστική – πετροπούλεια εκδοχή, ο Νίκος αυτοκτόνησε (!!!!!) ακριβώς ενάντια στην αγριανθρωπιά της ηγεσίας αυτού του κόμματος και των πατρώνων του, Ρώσων σοσιαλιμπεριαλιστών της ηγεσίας του «Κ»ΚΣΕ (στην πραγματικότητα φυσικά δολοφονήθηκε από τα αφεντικά των αφεντικών του κ. Πετρόπουλου).

Ο Γ. Πετρόπουλος καυχιέται ξεχωριστά στο επίμετρο για την προσωπική του σχέση με τον αρχιαποστάτη του κομμουνιστικού κινήματος και πράκτορα της μετασταλινικής Μόσχας «Χαρίλαο» (Φλωράκη), ενώ ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 είχαν κάνει την εμφάνισή τους στον Τύπο οι φήμες για «διάσταση» του ιστορικού – δημοσιογράφου αυτού με την σημερινή ηγεσία του ψευτοΚΚΕ, του οποίου ο ίδιος ήταν μέχρι το 2013 μέλος.

Παράλληλα, από το 2011 ως το 2013, εκδόθηκαν σε δύο τόμους «άπαντα τα δημοσιευμένα» κείμενα του Νίκου Ζαχαριάδη μεταξύ 1940 και 1947, και πάλι υπό την πολιτική επιστασία του κ. Πετρόπουλου, από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

Λίγο καιρό πριν την έκδοσή του β’ τόμου, ο ιστορικός μας και πολιτικός συμβουλάτορας – ερμηνευτής του Πάρνη αποχωρεί με ιδιαίτερη οξύτητα από το ψευτοΚΚΕ, καταγγέλλοντάς το για σεχταρισμό και έλλειψη μετωπικής πολιτικής και μεταπηδά στο πολιτικό καράβι της «Κίνησης Κομμουνιστών – Εργατικός Αγώνας» (τότε ακόμη υπήρχε μόνο η ιστοσελίδα και όχι η κίνηση). Πρόκειται για μια σάπια κνίτικη μαούνα η οποία ακροβατεί πολιτικά ανάμεσα στο σκληρό ΣΥΡΙΖΑίικο σοσιαλφασισμό του Λαφαζάνη και στην παλιά, πιο «μετωπική» - συνεργατική με την κλασσική αστική τάξη φλωρακική γραμμή μες στο ψευτοΚΚΕ, η οποία διατηρεί ακόμη και σήμερα πολλούς οπαδούς στις τάξεις του κόμματος αυτού, ιδιαίτερα στους ψηφοφόρους του.

Ο «Εργατικός Αγώνας» (ΕΑ) δεν λυπάται τα θετικά σχόλια για τον Πούτιν, που ο ψευτοΡιζοσπάστης/ψευτοΚΚΕ, λόγω της «υπεραριστερίστικης» τάχα γραμμής του «κάτω όλοι οι αστοί κι οι ιμπεριαλισμοί» δεν μπορεί να κάνει. Η διαδικτυακή αυτή φυλλάδα, που λερώνει το όνομα του Λιγδόπουλου και των άλλων ηρώων ιδρυτών του ΣΕΚΕ – ΚΚΕ, δημοσιεύει ανοικτά άρθρα που καλούν τις αναγνώστες της να συμπαθούν τον Αδόλφο Πούτιν (διαμελιστή της Γεωργίας και της Ουκρανίας και σφαγέα της Τσετσενίας) ως… συνέχεια της (εννοείται «προοδευτικής») Σοβιετικής Ένωσης του 1956-1991 (http://ergatikosagwnas.gr/new/ea/index.php/arthra/economy/143-merikes-skepseis-gia-ti-rosia).

Ο ΕΑ, συνήθως υπό την γραφίδα του κ. Πετρόπουλου, επιδίδεται επίσης και σε μπόλικο «ζαχαριαδισμό», δηλαδή «θετικές» (στην πραγματικότητα διαστρεβλωτικές) ιστορικές αναφορές στον δολοφονημένο ήρωα γραμματέα του παλιού ΚΚΕ, πάντα με πολιτικό απόβαρο την αθώωση του «Χαρίλαου» και την «αυταπόδεικτη» πολιτική θέση ότι: 1. ο Νίκος υποστήριζε το ψευτοΚΚΕ ως συνέχεια του ΚΚΕ, «παρά την πικρία του» 2. Το ψευτοΚΚΕ σαν τέτοιο δεν φέρει ευθύνη για το τέλος του Νίκου, κι αν φέρει, είναι μικρότερη από εκείνη των σοβιετικών αφεντικών του και, εν πάση περιπτώσει, κάθε τίμιος οπαδός του Ζαχαριάδη σήμερα πρέπει να «συνεχίζει τον αγώνα» σαν οπαδός του ψευτοΚΚΕ ή, επειδή αυτό έπαθε «αριστερίστικη μετάλλαξη», του Εργατικού Αγώνα και της «μετωπικής φλωρακικής» του πλατφόρμας.

Είναι προφανές ότι η γραμμή Πάρνη – Πετρόπουλου είναι μία και ενιαία, με θλιβερό βαστάζο το μικρότερο γιο του Νίκου Ζαχαριάδη, Σήφη, που ακολούθησε τελικά τα χνάρια του αδελφού του, Κύρου, υποτασσόμενος στους νέους τσάρους του Κρεμλίνου, αυτούς τους φονιάδες και διαμελιστές χωρών, με τους οποίους έχει φρίξει όλη η ανθρωπότητα (πλην της τάχα «αντιιμπεριαλιστικής» Ελλάδας) λόγω Ουκρανίας.

Έμενε ωστόσο μέχρι σήμερα μια απορία: η στάση του Πάρνη, ο οποίος βαρυνόταν από το τεράστιο ολίσθημα να επιστρέψει στην Ελλάδα το 1962 και να μη βγάλει άχνα 11 χρόνια για τη μοίρα του «επιστήθιου του φίλου» Νίκου Ζαχαριάδη, ενόσω εκείνος υπέμενε τα πάνδεινα στο Σουργκούτ, ήταν απλώς η στάση ενός αξεκαθάριστου πολιτικά ανθρώπου, χωρίς βαθύτερα κίνητρα ή μια συνειδητή κάλυψη του πουτινικού καθεστώτος της σύγχρονης φασιστικής Ρωσίας, το οποίο ακόμη και σήμερα αρνείται να ανοίξει τα αρχεία του σε ό,τι αφορά την υπόθεση της δολοφονίας του Νίκου, όπως έχει παραδεχτεί ακόμη κι ο θλιβερός Σηφάκος;

Η είδηση, πάνω στην οποία έπεσε εντελώς τυχαία το ΚΜ, και την αναδημοσιεύει εδώ από την φυλλάδα του Κρεμλίνου «Αυγή», έρχεται να λύσει κάθε απορία, ακόμη και στον πιο καλοπροαίρετο, για το τι εθνικότητας είναι ο πάτρωνας του νέου «ζαχαριαδισμού», τύπου Πετρόπουλου – Σηφάκου – Πάρνη – Εργατικού Αγώνα και «συντροφιάς» (στο βάθος και ψευτοΚΚΕ).

Οι Ρώσοι τίμησαν τον Αλέξη Πάρνη

"Εδώ και πολλά χρόνια δεν ζω στη Ρωσία, έφυγα από αυτήν το 1962, αλλά δεν την ξέχασα ποτέ. Αυτή έγινε για μένα η δεύτερη μητέρα. Μπορεί η μητέρα Ελλάδα να με προίκισε με το ταλέντο, αλλά έγινα συγγραφέας στη Ρωσία" ανέφερε μεταξύ άλλων ο Αλέξης Πάρνης, κατά κόσμον Σωτήρης Λεωνιδάκης, παραλαμβάνοντας το λογοτεχνικό βραβείο "Γιουγκρά" στην κατηγορία "Συμβολή στην παγκόσμια λογοτεχνία" με το οποίο τον τίμησε η "δεύτερη μητέρα" του, την περασμένη Πέμπτη στη ρωσική πρεσβεία στην Αθήνα.

Δημιουργός πολλών βραβευμένων και κοσμοδιαβασμένων έργων, μυθιστορημάτων και θεατρικών που ανέβηκαν σε μεγάλες σκηνές της Μόσχας, της Αθήνας και των ΗΠΑ, στα 20 του χρόνια καπετάνιος εφεδρικού ΕΛΑΣίτικου λόχου στην τελευταία μάχη εναντίον των Γερμανών που δόθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου του 1944, στη Γέφυρα Κολοκυνθούς στο Περιστέρι, αλλά και "Δίκαιος των Εθνών", σύμφωνα με τον τιμητικό τίτλο που του απένειμε το Ίδρυμα Γιαν Βάνσεν, αφού πριν οργανωθεί στην Εαμική Αντίσταση έκρυψε και έσωσε μαζί με τον πατέρα του μια εβραϊκή οικογένεια, μαχητής εναντίον της αγγλικής επέμβασης και τραυματίας στα Δεκεμβριανά, πολιτικός πρόσφυγας μετά τον εμφύλιο, ο Aλέξης Πάρνης είδε το όνομά του στη Μεγάλη Σοβιετική Εγκυκλοπαίδεια και το έργο του να διαβάζεται όχι μόνο από ομοϊδεάτες του. Βραβεύτηκε με το Α' Βραβείο Ποίησης στο Φεστιβάλ Βαρσοβίας για το επικό ποιήμά του "Μπελογιάννης" με κριτική επιτροπή τους Πάμπλο Νερούδα (πρόεδρος), Ναζίμ Χικμέτ, Νικόλα Γκιλιέν, Ουόρις Ίβενς κ.ά. "Το νησί της Αφροδίτης" για δύο χρόνια παίζεται σε 175 θεάτρα της Μόσχας και στην Ελλάδα από την Κυβέλη μέχρι να περάσει στη μεγάλη οθόνη με πρωταγωνίστρια την Κατίνα Παξινού. Για το μυθιστόρημά του "Ο Διορθωτής" η Σάντει Τέλεγκραφ έγραψε ότι "πρέπει να γίνει υποχρεωτικό ανάγνωσμα για όλους τους επαναστάτες στη Γη", ενώ το θεατρικό του "Λεωφόρος Πάστερνακ" που αργότερα πήρε και μυθιστορηματική μορφή ανέβηκε στο θέατρο Ο' Νιλ στη Μασαχουσέτη. Τα δύο προηγούμενα έργα του μαζί με το "Μια Πράγα στον καθένα" αποτελούν την τριλογία της Ρωσίας. Έγραψε επίσης τα "Ο Κινηματίας", "Ο Μαφιόζος", "Η οδύσσεια των διδύμων", "Γεια χαρά - Νίκος", νουβέλες, θεατρικά, σενάρια, μετέφρασε Ρώσους ποιητές κι εξακολουθεί να δημιουργεί.

Ο Αλέξης Πάρνης έζησε τη δίνη των γεγονότων της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας και της περιπέτειας της Αριστεράς και αποτύπωσε δυναμικά στο έργο του την περιπέτεια του ανθρώπου. Οι Ρώσοι αναγνώρισαν την προσφορά του.


Το δημοσίευμα φέρει ημερομηνία 24 Ιουλίου 2014, ενώ η εκδήλωση έλαβε χώρα στις 10 Ιουλίου.

Σε αυτήν δε, όπως υπονοείται σε δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρευρέθηκε, πέραν του τιμώμενου Αλέξη Πάρνη και του Σήφη Ζαχαριάδη, και ο «κομμουνιστής» κ. Πετρόπουλος, ο οποίος την κάλυψε και δημοσιογραφικά.

Ποιος δημοκρατικός άνθρωπος θα δεχόταν ένα τέτοιο βραβείο ή θα συμμετείχε σε μια τέτοια άθλια φιέστα, την ώρα που η βραβεύουσα χώρα στιγματίζεται σε ολόκληρο τον πλανήτη για διαμελισμό ενός γείτονά της (Ουκρανία), για στήριξη - υποδαύλιση μιας ακροδεξιάς – εθνοφασιστικής ένοπλης εξέγερσης στο εσωτερικό του ίδιου αυτού γείτονα (Ντονέτσκ – Λουχάνσκ στην ανατολική Ουκρανία) με σημαία τον τσαρικό δικέφαλο αετό και για την κατάρριψη πολιτικού αεροσκάφους με 300 θύματα (πτήση MH17), εντελώς άσχετα μάλιστα με τη διαμάχη στην περιοχή; (Το μαλαισιανό αεροσκάφος κατερρίφθη μετά την πραγματοποίηση της εκδήλωσης, αλλά δε νομίζουμε ότι ίδρωσε το αυτί κανενός από τους συμμετέχοντες σε αυτήν).

Ο Μπελογιάννης, ο Χικμέτ και ο Νερούδα της δεκαετίας του ΄50 δεν έχουν εδώ καμία δουλειά. Εδώ υπάρχει μόνο ρώσικη νεοχιτλερική μπόχα και καθόλου από το πρωτοπόρο διαφωτιστικό πνεύμα αυτών των μεγάλων επαναστατών και διανοουμένων, το οποίο ενέπνευσε κάποτε και τον νεαρό - τότε επαναστάτη δημιουργό - Πάρνη.

Αλλά, πέρα από αυτό, πώς γίνεται τόσο «φανατικοί» υποστηρικτές του Νίκου Ζαχαριάδη και της μνήμης του, ο ίδιος του ο γιος συγκεκριμένα, από τη μία να παραδέχονται τις τεράστιες ευθύνες της Ρωσίας για την μη διαλεύκανση της υπόθεσης του θανάτου (δολοφονίας) του ήρωα αρχηγού του πραγματικού ΚΚΕ στα 1973, ευθύνες που αποδεικνύουν ότι υπάρχει συνέχεια μεταξύ ΕΣΣΔ 1956-1991 και σύγχρονης Ρωσίας κι από την άλλη να γίνονται μαϊντανοί στις φιέστες των πουτινικών φασιστών;

Η απάντηση είναι μία και απλή, για όποιον έχει μάτια και θέλει πραγματικά να βλέπει την αλήθεια κατάματα: όση σχέση έχει ο φάντης με το ρετσινόλαδο, άλλη τόση έχουν οι Πετρόπουλοι, οι Πάρνηδες και οι Σήφηδες με την πολιτική κληρονομιά του μεγαλύτερου Έλληνα επαναστάτη και πολιτικού ηγέτη Νίκου Ζαχαριάδη.

Ο Νίκος άνοιξε με το αίμα του το δρόμο για το νέο ΚΚΕ, το οποίο θα στηθεί σαν απόλυτη άρνηση τόσο των νέων τσάρων και της επικυριαρχίας τους στη χώρα μας, όσο και του πολιτικού τους πρακτορείου στην Ελλάδα (ψευτοΚΚΕ – ΣΥΡΙΖΑ – ΝΑΡ και συντροφιάς).

Οι διάφοροι Πετρόπουλοι – Πάρνηδες - Σήφηδες ας συνεχίσουν να κάνουν πλάτες στους νεοχιτλερικούς του Κρεμλίνου όταν αυτοί κόβουν Κριμαίες και ετοιμάζονται να ανασυστήσουν «τσαρικές αυτοκρατορίες» με επικεφαλής τον φίλο των ναζιστών της Χρυσής Αυγής, θεωρητικό της γεωπολιτικής της «Ευρασίας» Αλέξανδρο Ντούγκιν, που έχει συγγράψει το φαιο-«κόκκινο» πρόγραμμα του «Κ»ΚΡΟ του Ζιουγκάνοφ, και ας αφήσουν ήσυχο το Νίκο.

Το ερώτημα θα μπαίνει απόλυτα και διαζευκτικά και θα τους ξεσκεπάζει, μέσα στην καλπιά και την υποκρισία τους: ή με το Ζαχαριάδη ή με τη Ρωσία.

Η εκδήλωση της 10ης Ιουλίου έδωσε την απάντηση για το σε ποιο μετερίζι στέκονται αυτοί οι κύριοι. Το ζήτημα είναι αυτό να γίνει κτήμα κάθε προοδευτικού ανθρώπου, ιδιαίτερα όσων τίμιων αγωνιστών επηρεάζονται από τις «μετωπικές - πλατιές» μεταμορφώσεις του σοσιαλφασισμού, που αποτελούν το άλλο πρόσωπο του Ιανού - ψευτοΚΚΕ.

6 σχόλια:

  1. Με χαρά πέτυχα το blog αυτό και το ξεψαχνίζω τις τελευταίες μέρες,αν και δεν είμαι μαοικός,ούτε συμφωνω με τις θέσεις της οακκε.Οι θέσεις μου είναι σταλινοζαχαριαδικες,χωρίς να ανοίκω σε κανένα κόμμα.Είμαι περισσότερο κοντά στο ΚΚΕ(μ-λ).
    Ήθελα να ρωτήσω την γνώμη του διαχειριστή για τα εξής πρόσωπα α) Γιώργης Γούσιας τον θεωρήτε συνεπή επαναστάτη;Διάβασα το δίτομο έργο του το θεωρήτε αξιόπιστο;Μπορείτε να πείτε κάποια λόγια για την Ενωση Παλαιών Κομμουνιστών; β) Πετρος Τουλούδης. Διάβασα το βιβλίο του. Δεν κατάφερω να βρω πληροφορίες για την πορεία του μετά τον επαναπατρισμό του,παρέμεινε σοβιετόφιλος,στήριξε το "Κ"ΚΕ; γ)Αχιλλέας Παπαιωαννου.
    Επίσης ήθελα να μου πείτε αν υπάρχει αλλη κομμουνιστική οργάνωση στο διεθνές κίνημα με θέσεις παρόμοιες με την ΟΑΚΚΕ,αν η οργάνωση έχει σημερινό στόχο την προλεταρική επανάσταση ή απλά στηριζει το δυτικό μπλόκ και τελος μια γνώμη για το κομμουνιστικο κίνημα στο ΝΕΠΑΛ.Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ' αρχή χαίρομαι που σε ενδιαφέρει το περιεχόμενο του ιστολόγιου.

      Στις ερωτήσεις σου τώρα:

      1. Το δίτομο του Γιώργη Βοντίτσου (Γούσια) το 'χω διαβάσει, αν και λίγο διαγώνια. Νομίζω ότι διακρίνεται αρκετά από υποκειμενισμό και μια αρρώστια που την είχε πολύ το ελληνικό κίνημα, το στυλ "εγώ τά 'ξερα όλα και άμα μπορούσα να επιβάλω την άποψή μου θα χανε πάει όλα πρίμα". Ο Γούσιας στα τελευταία του πήρε πολύ καλή θέση ενάντια στο σοσιαλιμπεριαλισμό και μέσα από την Ένωση Παλαιών Κομμουνιστών πάλεψε για ενότητα με το αντισοσιαλιμπεριαλιστικό ΕΚΚΕ που είχε τις πιο προωθημένες τότε θέσεις μέσα στην επαναστατική και δημοκρατική Αριστερά, με την κύρια αιχμή του στραμμένη στην ψευτοΕΣΣΔ. Σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα λίγο πριν από την ενοποίηση ΕΚΚΕ - ΕΠΚ, γεγονός που στέρησε το νεαρό φυντάνι του μ-λ κινήματος από μια πιο άμεση σύνδεση με την παράδοση του παλιού, αληθινού ΚΚΕ, χωρίς να λέω ότι απαραίτητα ο Γούσιας θα είχε ακολουθήσει μετά το 1982 σωστή γραμμή.

      2. Νομίζω ότι ο Τουλούδης, παρά τη σωστή γραμμή του να μην αποκηρύσσει την κριτική του σε ΕΣΣΔ και ψευτοΚΚΕ για τα βάσανα στα οποία υπέβαλαν το Νίκο και τους κομμουνιστές στη Σοβιετική Ένωση, στα πολιτικά ήταν χάλι μαύρο: στήριζε ΕΣΣΔ μέχρι το 1991 ενάντια σε ΗΠΑ και στα εσωτερικά πολιτικά νομίζω στήριζε κριτικά ψευτοΚΚΕ. Βαρύνεται επίσης με το μεγάλο ολίσθημα να διακινεί ως αληθινές τις καγκεμπίτικες "επιστολές" του Νίκου στις οποίες αποκήρυσσε τάχα το Μάο και στήριζε "κριτικά" Μπρέζνιεφ. Τότε βέβαια οι Ρώσοι και οι υπάλληλοί τους οι κνίτες δεν είχαν το θράσος να παρουσιάζουν το Νίκο σαν οπαδό ΚΑΙ του ψευτοΚΚΕ (αυτό το ανόσιο έργο το έχουν αναλάβει οι "κριτικοί" κνίτες Πετρόπουλοι σήμερα, που δεν έχουνε ένα μαζικό αντιρεβιζιονιστικό ρεύμα απέναντί τους να τους ξεσκεπάζει).

      3. Ο Αχιλλέας πέρασε από τον αντιρεβιζιονιστικό χώρο για χρόνια και στα τέλη της δεκαετίας του '80 έγινε ΠΑΣΟΚ. Άλλη ιστορία αυτός, έγραψε ψεύτικη διαθήκη του Νίκου όπου αποκαθίσταται ο Βελουχιώτης, ο Σιάντος, ο Πλουμπίδης κλπ., τάχα το 1963, ενώ στο τελευταίο ντοκουμέντο που αποδεδειγμένα έγραψε ο Νίκος το 1962 στο Μποροβίτσι, χτυπάει Σιάντο - Πλουμπίδη και δε λέει κουβέντα υπέρ του Άρη. Ουσιαστικά έβγαλε ιστορική γραμμή που βόλευε την "αντιδεξιία" λαλιωτική ΠΑΣΟΚαρία και τα μέτωπά της με ψευτοΚΚΕ και ηγεσία "Κ"Κεσ. και τη φόρτωσε στο Νίκο.

      Διαγραφή
    2. 4. Αρκετά κοντά στις θέσεις της ΟΑΚΚΕ στο διεθνές προοδευτικό κίνημα, χωρίς όμως να ταυτίζονται σε καμία περίπτωση, είναι η οργάνωση Κόκκινη Σημαία (Bandera Roja) της Βενεζουέλας. Δεν υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα στις δύο οργανώσεις, μιλώ απλώς για κάποιες επιμέρους αλλά σημαντικές θέσεις.

      5. Η ΟΑΚΚΕ έχει στρατηγικό της στόχο την σοσιαλιστική - αντιιμπεριαλιστική επανάσταση, η οποία θα έχει αντιιμπεριαλιστική - δημοκρατική μορφή και σοσιαλιστικό περιεχόμενο και θα εγκαθιδρύσει στη χώρα μας το καθεστώς της διχτατορίας του προλεταριάτου και της φτωχής αγροτιάς.

      Δεν στηρίζει ούτε απλά ούτε σύνθετα το δυτικό μπλοκ. Απλούστατα τονίζει σε όλους τους τόνους ότι ο βασικός εχθρός των λαών του Τρίτου Κόσμου και της Ευρώπης, αλλά σε τελική ανάλυση και όλου του πλανήτη, είναι ο ανερχόμενος ιμπεριαλιστικός Άξονας Ρωσίας - Κίνας (στον οποίο προνομιακός σύμμαχος είναι και οι μουλάδες του Ιράν).

      Η θέση της ΟΑΚΚΕ απέναντι στο δυτικό μπλοκ (βέβαια άλλο η Ευρώπη κι άλλο η υπερδύναμη ΗΠΑ, αλλά ας το αφήσουμε τούτο για την ώρα) διαμορφώνεται σε σχέση με τη θέση που παίρνουν έναντι του κύριου εχθρού. Σκέψου του όπως πριν το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, που το κύριο κριτήριο των κομμουνιστών για τη στάση τους έναντι Αγγλίας, Γαλλίας, ΗΠΑ κλπ. ήταν η στάση απέναντι στο Χίτλερ. Όσο οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικάνοι, στο βωμό της συνεργασίας τους με Ρωσία - Κίνα, κάνουν κάθε είδους παλιανθρωπιά και εγκαταλείπουν τους λαούς στα χέρια των χιτλερικών του Πούτιν και των φίλων του, η ΟΑΚΚΕ στέκεται απέναντί τους και τους χτυπά. Όταν αντιστέκονται, χωρίς να υποχωρεί απέναντί τους στρατηγικά, στηρίζει τις αντιστάσεις τους στο θηρίο.

      Αυτό - ξαναλέω - χωρίς ποτέ να χαρίζεται στους δυτικούς ή τους έλληνες ντόπιους και δυτικόφιλους αστούς για την αντιλαϊκή, ιμπεριαλιστική και αστική τους βία ενάντια σε λαούς κι εργάτες. Η ΟΑΚΚΕ θεωρεί ότι το πλατύ αντιφασιστικό μέτωπο που θα γεννηθεί στην πάλη με Ρωσία - Κίνα, αν ακολουθήσει σωστά και μαστορικά την τακτική του ενιαίου μετώπου και κερδίσει πλειοψηφίες λαών, θα τελειώσει μετά τον πόλεμο και την ηγεμονία των δυτικών ιμπεριαλιστών στον πλανήτη, ανοίγοντας το δρόμο σε ένα λαϊκοδημοκρατικό, σοσιαλιστικό μέλλον για την ανθρωπότητα.

      5. Για το Νεπάλ, η ως τώρα μελέτη μου δε μου έχει επιτρέψει να ξεκαθαρίσω τι συμβαίνει, ειδικά με τις διασπάσεις του ΚΚΝ (Ενωμένο Μαοϊκό) κλπ. Έχω δει πάντως θέσεις για ενιαίο αντιαμερικανικό αγώνα, για στήριξη στη σοσιαλφασιστική Κούβα και άλλες θέσεις που με κάνουν να φοβάμαι ότι πρόκειται για μόρφωμα ολοσδιόλου υποταγμένου στη διεθνή στρατηγική γραμμή του σοσιαλιμπεριαλισμού, και δη του γειτονικού κινέζικου φασισμού, που οι νεπαλίτες που εμφανίζονται ως μαοϊστές αποφεύγουν σκανδαλωδώς να τον χτυπούν ως σημαντικό εχθρό του νεπαλέζικού έθνους. Επειδή δεν ξέρω καλά τα πράματα εκεί όμως, αυτή δεν είναι η τελική μου θέση. Επιφυλάσσομαι για το μέλλον...

      Διαγραφή
  2. Για το Νεπάλ δεν μπορούμε να μεταφέρουμε μηχανιστικά τη στάση που έχουμε στην Ελλάδα, ακόμα κι αν ασπαζόμαστε τη θεωρία των τριών κόσμων. Το Νεπάλ είναι περιτριγυρισμένο από την Ινδία και από την Κίνα. Η Ινδία παίζει ρόλο επικυρίαρχου, πολύ περισσότερο από όσο έπαιζαν οι ΗΠΑ π.χ. στην Ελλάδα του '50,αφού η επιρροή της άγγιξε και τμήμα των μαοϊκών. Επομένως, το τακτικό-για ένα μεσοπρόθεσμο διάστημα-άνοιγμα στην Κίνα, έστω στη σοσιαλφασιστική Κίνα, είναι σωτήριο, αν θέλει το Νεπάλ να αντισταθμίσει την επιρροή της Ινδίας και να σωθεί. Στην περιοχή υπήρχε και μια ακόμα μικρή χώρα, το Σικκίμ, η οποία καταβροχθίστηκε από την Ινδία το 1975. Δηλαδή, υπάρχει ιστορικό προηγούμενο.
    Φυσικά το άνοιγμα δεν σημαίνει αντίστοιχη υποδούλωση. Είναι όμως άνοιγμα στον κόσμο, έστω και μέσω Κίνας. Περίεργο, αλλά δεν υπάρχει άλλος δρόμος, στην κυριολεξία δρόμος.
    Ακόμα, δε μπορούμε να επικρίνουμε ένα κυβερνητικό κόμμα για το ότι δεν ανοίγει μέτωπα παντού. Όταν είσαι (ήσουν) πρώτο κόμμα με 38,5% υποχρεούσαι να ψάχνεις για τακτικούς συμμάχους. Εξάλλου, μη θεωρούμε πως από όλες τις εξελίξεις έχουν την ίδια ενημέρωση που έχουμε εδώ ή αντίκτυπο πάνω τους. Όπως δεν τους άγγιξε το '89-'91, έτσι και τώρα, για την αραβική άνοιξη μιλούσαν για συνωμοσία συνολικά, πράγμα που δεν ισχύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ίσως να πρόσεξες ότι για το Νεπάλ προσπάθησα να είμαι φειδωλός, χωρίς να αποφεύγω να απαντήσω. Αυτό πράγματι έχει να κάνει με τις λειψές μου γνώσεις για το θέμα. Ωστόσο, αν και μπορώ να δεχτώ εκτός Ευρώπης μια γραμμή "κάτω οι δύο υπερδυνάμεις", είναι σίγουρα οπορτουνιστική οπουδήποτε στον πλανήτη μια γραμμή με κύριο εχθρό τη Δύση ή ακόμα περισσότερα ένα τριτοκοσμικό κράτος, ακόμη και αν αυτό κάνει τα πρώτα του βήματα σαν ιμπεριαλιστής, όπως σήμερα η Ινδία.

    Θα μου πεις, αν για το Νεπάλ άμεσος εχθρός είναι η Ινδία, τι να κάμει το αντιιμπεριαλιστικό κ'ινημα της χώρας; Δεν ξέρω, πάντως σίγουρα να μην ενωθεί με τον τοπικό Χίτλερ ενάντια στον τοπικό Τσώρτσιλ. Δεν πάμε ποτέ με το ναζισμό ενάντια στην αστική, ακόμη και ιμπεριαλιστική μισοδημοκρατία.

    Και σήμερα η Ινδία παραμένει μια μισοδημοκρατική χώρα του Τρίτου Κόσμου, σε αντίθεση με τη σοσιαλιμπεριαλιστική, φασιστική Κίνα, κι ας τα βρίσκουν οι δυο τους στα BRICS.

    Μιας και είσαι εδώ όμως και ξέρεις δυο πράγματα, πώς αποτιμάς την πάλη γραμμών μέσα στο ίδιο το διασπασμένο και ξαναενωμένο (έχω χάσει τη μπάλα) ΚΚΝ(ΕΜ);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Κοτανίδης ετοιμάζει παράσταση για την "αυτοκτονία" του Ζαχαριάδη
    http://tvxs.gr/news/theatro/giorgos-kotanidis-sto-soyrgkoyt-gia-niko-zaxariadi

    ΑπάντησηΔιαγραφή